۸ فروردین ۱۳۹۱، ۸:۲۶
کد خبر: 80052332
T T
۰ نفر

ورود گردشگران به استان كردستان 25 درصد افزايش يافت

۸ فروردین ۱۳۹۱، ۸:۲۶
کد خبر: 80052332

سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان گفت: از آغاز تعطيلات نوروزي تا كنون تعداد مسافران در محل هاي اسكان، هتل ها و ساير مناطق اسكان مسافران افزايش يافته‌است كه نسبت به دو روز آغاز سال نو 25 درصد افزايش يافته است.

امیر الهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بین شهرستان‌های مختلف استان سنندج، بانه، مریوان و سقز به ترتیب بیشترین آمار مسافرین نوروزی امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

وی به تمهیدات ستاد تسهیلات نوروزی استان برای اسكان و اقامت مهمانان اشاره كرد و افزود: در طول ایام تعطیلات نوروز امسال 24 هتل با ظرفیت پذیرش روزانه سه هزار نفر و 22 مهمانپذیر با ظرفیت یك هزار نفر آماده پذیرش مسافر از استان‌های مختلف كشور است.

به گفته وی، 250 چادر نیز با ظرفیت بیش از دو هزار نفر برای اسكان مسافران نوروزی در پارك‌های ملت و آبیدر سنندج تا پایان تعطیلات مستقر شده است.

الهی با بیان اینكه برای اسكان مسافران نوروزی در استان، اداره‌كل آموزش و پرورش كردستان 240 مدرسه با دو هزار و 200 كلاس درس با ظرفیت روزانه 25 هزار نفر اختصاص داده است، تصریح كرد: همچنین به منظور رفاه حال مسافران در این ایام خانه‌های استیجاری با ظرفیت روزانه 30 هزار نفر در مناطق سنندج، مریوان و اورامان اختصاص یافته است.

وی در ادامه تصریح كرد: با افزایش دمای هوا نیز شاهد افزایش مسافران نوروزی در سطح استان در طول چند روز اخیر بوده ایم و امیدواریم شاهد این افزایش باشیم چراكه استان كردستان با جذب گردشگر و مسافر می تواند پتانسیل های خود را كه شامل قرآن تاریخی نگل، تپه باستانی زیویه، سنگ نبشته اورامان، غار كرفتو، عمارت خسروآباد، عمارت مشیر دیوان، عمارت امجدالاشراف، عمارت وكیل الملك، عمارت سالارسعید(موزه سنندج)، عمارت آصف وزیری(خانه كرد)، حمام شیشه، حمام خان، حمام وكیل الملك، حمام قصلان، بازار سنندج، قلعه حسن‌آباد، قلعه قمچقای، پل قشلاق، برج اشقون‌بابا، برج اوچ گنبدخان و برج ینگی ارخ از جاذبه‌های تاریخی این استان است به تمامی نقاط ایران معرفی كند.

533