۱۱ فروردین ۱۳۹۱، ۱۵:۳۴
کد خبر: 80056052
T T
۰ نفر

زنجان – امام جمعه شهرستان طارم، برگزاري رفراندوم1358 توسط امام خميني(ره) و راي 98.2 درصد مردم ايران به جمهوري اسلامي را روز رهايي از استعمار و استكبار برشمرد و گفت: 12فروردين روز وحدت ملي ايرانيان و روز تثبيت انقلاب و جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام ‘محمد صادقی پور’ در خطبه های نماز جمعه شهرستان طارم،12 فروروین را از رخدادهای عظیم و استثنایی تاریخ معاصر ایران و روز تجلی مشاركت واقعی مردم در تعیین سرنوشت خود ذكر كرد.

وی،افزود: مردم ایران با برگزیدن جمهوری اسلامی به عنوان مبنای اداره امور كشور و حضور در رفراندم و رای آری به نظام اسلامی، خواستار تجلی اسلام در امور كشور و همچنین خواستار حاكمیت مردمی مبتنی بر قوانین اسلام شدند.

حجت الاسلام صادقی پور،گفت: در این روز پر بركت نظامی متولد شد كه نور اسلام را پس از گذشت قرن های زیاد دگرباره نه تنها در ایران اسلامی بلكه در سراسر جهان متجلی ساخت، در این روز مقدس حكومتی شكل گرفت كه شعار اصلی آن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه طارم،با بیان اینكه مردمی بودن نظام اسلامی در روز جمهوری اسلامی تجلی یافت و به رغم آنكه دشمنان این مرز و بوم بارها سعی كرده اند مشروعیت مردمی آن را زیر سؤال ببرند، ولی خود مردم ما در برهه های مختلف نشان داده اند كه همچنان پشتیبان نظام اسلامی و پشتیبان رهبری نظام هستند.

حجت الاسلام صادقی پور، در بخشی دیگر از سخنان خود با استفاده از آیات و روایات، حضرت زینب(س) را الگوی صبر و استقامت، بردباری، حجاب و عصمت خواند و عنوان كرد:باید همه پرستاران و زنان جامعه اسلامی به حضرت زینب(س) اقتدا كنند و مانند آن حضرت انتقال دهنده پیام های اسلامی كربلا باشند.

وی،یكی دیگر از خصوصیات حضرت زینب(س) را ولایت مداری ذكر كرد و گفت: اگر ولایت مداری سرلوحه كار پرستاران باشد،صبر و استقامت،تحمل مشكلات و شجاعت هم نصیبشان خواهد شد.

7322/522