۱۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 80056844
T T
۰ نفر

آستارا ـ فرماندار شهرستان آستارا گفت: روزانه 500 مسافر نوروزي از سه نمايشگاه صنايع دستي برپا شده در اين شهرستان ديدن مي كنند.

كیوان اسدپور عصر روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان كرد: در نوروز امسال نمایشگاه صنایع دستی در سه غرفه و به مساحت 400 متر مربع در شهر آستارا برپا شده است.

وی بیان كرد: با توجه به گسترده بودن نمایشگاه امسال نسبت سال قبل به خاطر اضافه شدن دو غرفه، بازدید روزانه از سه غرفه نمایشگاه صنایع دستی آستارا نیز افزایش یافته است.

وی در خصوص مكانهایی كه نمایشگاه های صنایع دستی در آن مستقر شده اند، گفت: دو غرفه در میدان ورودی شهر آستارا و غرفه سوم نیز در بازارچه مطهری برپا شده است.

وی اظهار داشت: یكی از این سه غرفه به صورت دائمی و در تمامی ماه ها و ایام سال در خانه ای با بام سفالی و به مساحت 50 متر مربع در ضلع شمالی میدان ورودی آستارا آماده ارائه خدمات فرهنگی است.

وی اضافه كرد: حصیر، گلیم، جاجیم، سفال و تنور سنتی، كیف های دستی و مسافرتی، خورجین، تابلو فرش های سنتی با طرح های مختلف از جمله محصولاتی می باشد كه در نمایشگاه امسال برای مسافران نوروزی عرضه شده است.

وی در ادامه گفت: برای آشنا كردن مسافران با غذاهای محلی نیز در غرفه مستقر در ورودی شهر ، آش دوغ محلی نیز برای مسافران عرضه می شود.

اسدپور هدف از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی آستارا را شناساندن فرهنگ اصیل این خطه به مسافران و گردشگران نوروزی عنوان كرد و افزود: شهرستان فرهنگی آستارا همواره در جهت حفظ و انتقال فرهنگ و هنر با ارائه محصولات سنتی و بومی پیشقدم بوده است.

وی با بیان این كه نمایشگاه های صنایع دستی شهرستان با همكاری بخش خصوصی و شركت های فعال در امور صنایع دستی از جمله شركت گلیم بافی 'هنر آوازه' و با هماهنگی و نظارت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستس و گردشگری برپا شده است ، اظهار داشت: یك غرفه به صورت ثابت و دو غرفه نیز به صورت موقت تا 15 فروردین عرضه محصولات صنایع دستی شهرستان را بر عهده دارند.

وی اضافه كرد: این نمایشگاه های صنایع دستی نقش ویژه ای در معرفی اصالت فرهنگی این شهر ایفا می كنند.

به گزارش ایرنا، 250 نفر از هنرمندان صنایع دستی شهرستان آستارا ساماندهی شده و تحت حمایت اداره كل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان گیلان قرار گرفته اند كه از این تعداد 70 نفر نیز از بیمه صنایع دستی برخوردار شده اند.ك3

7105 / 535/ 603