۱۳ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۰۱
کد خبر: 80057398
T T
۰ نفر

احياي فرهنگ دوچرخه‌سواري تهران در سال جديد

۱۳ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۰۱
کد خبر: 80057398

تهران- معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: احداث مسيرهاي ويژه دوچرخه سواري در تهران و فراهم آوردن امكانات و تسهيلات مورد نياز براي شهروندان از برنامه‌هاي جدي مديريت شهري در سال 91 به شمار مي‌آيد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس،'سید جعفر تشكری هاشمی' كاهش ترافیك، آلودگی‌های زیست محیطی و مصرف انرژی را از جمله مزایای استفاده از دوچرخه و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری بر شمرد و افزود: تهران نیازمند سرمایه‌گذاری برای ترویج دوچرخه‌سواری به عنوان یك مُد اصلی حمل و نقلی است و این امر در سال جدید به صورت جدی از سوی مدیریت شهری مورد پیگیری قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به آماده باش معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در ایام تعطیلات و به ‌كارگیری تمام توان این معاونت برای پیشگیری از بروز هر گونه مشكل احتمالی در طول تعطیلات نوروزی، اظهار داشت: مجموعه ای از پروژه های ترافیكی از جمله ترمیم و تعمیر چراغ‌های راهنمایی و خط كشی معابر بزرگراهی، از مواردی بودند كه با استفاده از خلوتی تهران در این ایام به اجرا در آمدند.

معاون شهردار تهران با بیان اینكه خط پنج اتوبوس‌های تندرو در مسیر بزرگراه رسالت در سال جاری راه اندازی می‌شود، تصریح كرد: با بهره‌برداری از این خط جدید در بزرگراه پر تردد رسالت، تجهیز و تقویت سایر خطوط اتوبوسرانی، توسعه و تكمیل ایستگاه‌ها و خطوط جدید مترو در سال جدید، شاهد تسهیل در عبور و مرور شهروندان در معابر شهری و كاهش آلودگی هوای شهر خواهیم بود.

وی با اشاره به كمبود فضای پارك خودرو در محدوده مركزی شهر از واگذاری مدیریت 11 پاركینگ سازمان ترافیك به معاونت‌های حمل و نقل و ترافیك مناطق خبر داد و گفت: اداره این پاركینگ‌ها كه در 11 نقطه شهر واقع شده‌اند، در راستای سیاست منطقه محوری شهرداری تهران بر عهده مناطق شهرداری قرار گرفته است.

تشكری هاشمی با تأكید بر فعالیت‌های پیش بینی شده در حوزه حمل و نقل و ترافیك افزود: این فعالیت‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا شهروندان سال 91 را با تصویری سرشار از انرژی، سرزندگی و نشاط توأم با آرامش خاطر و ایمنی سپری كنند.



تهرام/7245/1396
۰ نفر