۱۵ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80060066
T T
۰ نفر

بندرعباس-دهيار دهستان برنطين از توابع رودان گفت: با وجود انجام لوله كشي آب روستاي برنطين رودان در حدود 10 سال قبل هنوز مشكل آب در برخي از محله هاي اين روستا حل نشده باقي مانده و مردم در خشكسالي شاهد هدر رفتن آب شرب مي باشند.

علی درودیان سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود اینكه عملیات لوله گذاری آب روستای برنطین رودان، حدود 10 سال قبل انجام شده ولی هنوز مردم در برخی از محلات این منطقه با كمبود و دسترسی بسیار پایین آب روبرو می باشند.

وی ادامه داد: علت این امر نامناسب بودن ظرفیت لوله های بكار رفته برای آبرسانی به روستای برنطین می باشد كه مانع از استفاده از تمام ظرفیت منبع آب شده است.

وی اضافه كرد:منبع آب روستای برنطین برای حدود 20 هزار نفر جمعیت طراحی شده ولی خط لوله انتقال آب بكار رفته ناتوان از پاسخگویی به نیاز حدود هشت هزار نفر می باشند.

دهیار برنطین رودان با اشاره به اینكه برای رسیدن آب به برخی از مناطق مانند شهرك های برنطین باید از فشار آب در سایر قسمتهای روستا كاسته شود بیان كرد: این امر به دلیل عدم تحمل فشار آب توسط خط انتقال، موجب تركیدگی لوله های بكار رفته در مسیر مورد استفاده می شود.

وی با اشاره به اینكه مردم در برخی از مناطق احتمال روزی یك یا دو ساعت آب برای استفاده داشته باشند تاكید كرد: مردم ساكن در محله شهرك شهید مستاجری مشكلات فراوانی در تهیه آب دارند بگونه ای كه طی ایام هفته، تنها ممكن است یك یا دو روز آب در خط انتقال آب برای بهره گیری آنها موجود باشد.

وی با بیان :عده ای برای تهیه آب از این لوله ها اقدام به نصب دینام بر سر شیرهای مصرف كرده و منبع های خود را برای یك یا دو هفته پرآب می كنند.

دهیار روستای برنطین رودان با اشاره به در خواست های متعدد صورت گرفته برای رفع مشكل كمبود آب و تعویض لوله های خاطر نشان ساخت: با وجود عدم استفاده از تمام ظرفیت منبع تامین آب شرب ، خط لوله بكار رفته توان عبور دادن نیمی از جریان و فشار مورد نیاز مردم را ندارد كه این امر موجب تركیدگی های متعدد خطوط انتقال آب و هدر رفت این مایع حیات شده است.

وی تصریح كرد: از زمان لوله گذاری آبشرب تا كنون، طی دوره 10 ساله، روزی بدون هدر رفتن این گنجینه خدادای برای مردم منطقه سپری نشده است.

وی بیان داشت: علت تركیدگی ها و هدر رفت آب از10 سال گذشته تا كنون ، ضعیف و نامناسب بودن خطوط لوله وتحمل نداشتن فشار آب توسط این خطوط می باشد.

دهیار اظهار داشت: در صورت تعمیر یك نقطه از خطوط آب مكان دیگری از همان خط دچار نشت و تركیدگی می شود.

وی مشكل دیگر در بخش آب منطقه را كمبود آب اعلام كرد و گفت: با وجودی كه تعداد چاه های تامین آب روستا به دو حلقه رسیده اما پاسخگوی میزان مصرف آبشرب نمی باشد.

ك/3

8144/668