۱۶ فروردین ۱۳۹۱، ۱۱:۳۴
کد خبر: 80061007
T T
۰ نفر

تبريز- استاد دانشگاه و كارشناس برنامه ريزي حمل و نقل و ترافيك گفت: مجتمع هاي پزشكي موجود در سطح شهر تبريز بايد از هسته مركزي و پرترافيك اين كلانشهر به مكان هاي جديد منتقل شوند.

' علیرضا معتمدنیا ' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ترافیك موجود در نقاط مركزی تبریز را بسیار وسیع و غیرقابل تحمل دانست و افزود: بخش عمده عوامل این ترافیك مربوط به مجتمع های پزشكی و مطب ها، آزمایشگاه ها و مراكز درمانی در حد فاصل میدان ساعت تا خیابان 17 شهریور است كه باید به نحوی شهرداری برای از میان برداشتن این مشكل دست به كار شود.

وی، احداث شهرك یا شهرك های پزشكان را یكی از راهكارهای مناسب برای كاهش بار ترافیكی منطقه مزبور عنوان و اظهار كرد: پس از مكان یابی مناسب در مناطقی از شهر كه ترجیحا می تواند در محدوده شهرك های مسكونی تازه تاسیس باشد، می توان در این زمینه كارهای عملی انجام داد.

رییس گروه ترافیك سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی، یكی از مباحث مطرح در حمل ونقل درون شهری كلان شهرها را مساله پاركینگ عنوان كرد و گفت: این موضوع هم اكنون بسیاری از رانندگان را درگیر كرده و روزانه شاهدیم كه رانندگان برای پیدا كردن جای پارك مناسب، در برخی معابر شهر 10 تا 20 دقیقه زمان تلف می كنند.

معتمدنیا اضافه كرد: امروزه با توجه به رشد تولید خودرو در كشور كه سالانه در حدود 10 درصد افزایش دارد، باید پاركینگ های موردنیاز نیز احداث گردد، چراكه نمی توان با محدود كردن عرضه پاركینگ مردم را مجبور به عدم استفاده از وسیله نقلیه شخصی كرد.

وی، ارایه تسهیلات و بسته های تشویقی از سوی شهرداری برای احداث پاركینگ های طبقاتی و مكانیزه در بخش مركزی شهر و بازبینی شبكه خطوط اتوبوسرانی و برنامه ریزی جهت ارایه خدمات مناسب سرویس جهت بالابردن رغبت استفاده از حمل ونقل عمومی را از دیگر پیشنهادات خود برای رفع ترافیك هسته مركزی شهر تبریز عنوان كرد.

7236/587