۱۶ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۰۶
کد خبر: 80061742
T T
۰ نفر

مشهد- كارشناس سالمندان دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: بيماري آرتروز ( التهاب مفاصل) علاج قطعي ندارد اما با انجام راهكارهايي علائم آن قابل تسكين است.

دكتر مریم زیادی لطف آبادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علائم بیماری آرتروز با راهكارهایی از جمله كنترل وزن، استراحت و كاهش فشار بر روی مفاصل و انجام نرمش و ورزش های روزانه قابل تسكین است.

وی اظهار داشت: آرتروز شایع ترین بیماری مفصلی در انسان به شمار می رود كه درد مفاصل و علائم آن معمولا بعد از سنین 40 سالگی قابل مشاهده است.

وی تحریك الكتریكی اعصاب، ماساژ، درمان دارویی و استفاده از مكمل های غذایی همچون مصرف ویتامین های دی.ای و سی، مصرف چای سبز، طب سوزنی و جراحی را از دیگر روشهای درمان بیماری آرتروز عنوان كرد.

وی با بیان اینكه آرتروز بعد از سنین 40 سالگی در زنان شایع تر از مردان است، افزود: قبل از چهل سالگی بیماری آرتروز در مردان بیشتر از زنان مشاهده می شود.

وی خاطر نشان كرد: هر مفصلی ممكن است دچار آرتروز شود ولی مفاصل ران ، زانوها ، ستون فقرات ، مفاصل انگشتان دست، شست و پاها بیشتر مبتلا به این بیماری می شوند.

كارشناس سالمندان دانشگاه علوم پزشكی مشهد با اشاره به علل بیماری آرتروز، گفت: وراثت، چاقی، ضعف عضلات و صدمات مفصل از جمله علل بروز بیماری آرتروز می باشد.

7487/659