۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۱۴
کد خبر: 80063094
T T
۰ نفر

مراسم سالگرد شهادت شهيدچراغچي در مشهد برگزار مي شود

۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۱۴
کد خبر: 80063094

مشهد_ مراسم سالگرد شهادت سردار چراغچي با حضور برخي از فرماندهان دوران دفاع مقدس روز جمعه 18 فروردين ماه جاري در گلزار شهداي بهشت رضا(ع) مشهد برگزار مي شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان فردوس های شهرداری مشهد ، این مراسم از ساعت 7صبح با قرائت دعای ندبه و مداحی ذاكران اهل بیت(ع) بر سر مزار آن شهید آغاز و با سخنرانی سردار اسماعیل قاآنی از فرماندهان دوران دفاع مقدس ادامه خواهد یافت.

سردار ولی الله چراغچی مسجدی در اول شهریور 1337 در “مشهد” متولد شد.

وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال 1357- 1356در رشته مهندسی علوم دانشگاه بیرجند پذیرفته شد و سپس در سال 1358- 1357 با تعطیلی دانشگاه ها فعالیت خود را در ارتش آغاز و در كلاس های نظامی به تعلیم افراد پرداخت.

وی با آغاز اولین جنایات ضد انقلاب داخلی در گنبد، به این منطقه رفته و از خود در آنجا دلاوریها به جا گذاشت.

شهید چراغچی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و سرانجام در عملیات ظفر آفرین بدر بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر مجروح شد و در بیمارستان شهدای تهران بستری گردید.

وی بعد از 23 روز بی هوشی در 18 فروردین ماه سال 1364 به درجه رفیع شهادت نایل گشت و پیكر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد آرام گرفت.

از مسوولیت های این شهید والامقام می توان به فرماندهی گردان، مسوول طرح و عملیات منطقه 6 سپاه، مسوول طرح و عملیات 5 نصر خراسان و قائم مقام فرمانده لشكر 5 نصر اشاره كرد.ك/1

7491/659