تهران- سفير ايتاليا در جمهوري اسلامي ايران در بازديد از موزه هنرهاي معاصر تهران گفت: اين موزه نقش مثبتي در معرفي هنر ايران به جهان دارد و از اهميت ويژه اي برخوردار است.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا از موزه هنرهای معاصر، 'آلبرتو برادنینی' سفیر و 'كارلو چرتی' رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران ضمن بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران با مدیر كل هنرهای تجسمی به گفت و گو نشست.

وی با تحسین هنر ایران و حضورهنر ایرانی در برنامه های جهانی از جمله دوسالانه ونیز گفت: موزه هنرهای معاصر تاكنون نقش موثر و مثبتی در معرفی هنر ایرانی به جهانیان داشته و توجه جهانیان را به هنر ایرانی معطوف كرده است.

سفیرایتالیا همچنین اقدامات هنری صورت گرفته توسط موزه هنرهای معاصرتهران را ستود.

'محمود شالویی' مدیركل هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر تهران نیز در این دیدار به حضور ایران در پنجاه و چهارمین دوسالانه ونیز واستقبال هنردوستان و علاقه مندان هنر ایرانی اشاره كرد و گفت: آثار هنرمندان ایرانی در پنجاه و چهارمین دوسالانه ونیز در زمینه های سفال، عكس مستند و چیدمان عرضه شد كه با استقبال علاقمندان روبرو شد.

وی ادامه داد:تصاویری كه از شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی در قالب یك اثر هنری و ارزشی به صورت چیدمان درنمایشگاه ایران در پنجاه و چهارمین دوسالانه ونیز ارائه شد، ضمن بیان و معرفی موضوع دفاع مقدس و فداكاری شهدای والاتبار از جنایات صدام در حمله به ایران به شیوه هنرمندانه ای پرده برداشت.

شالویی افزود: به همین خاطر و به دلیل فرم شكیل و قالب هنری، این اثر توانست توجه مخاطبان و علاقه مندان را به صورت عمیق به خود جلب كند. همچنین مكعب های سفال با محتوای معنوی و عكس های مستند اجتماعی هر یك به خود توانستند سهمی را در معرفی هنر ایرانی ایفا كنند و اذهان مخاطبان را به دنیای عظیم هنر ایرانی سوق دهند.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران با اشاره به جایگاه هنری این موزه گفت: موزه هنرهای معاصر تهران تاكنون نمایشگاه های متعدد و معتبری را در داخل و خارج از كشور برگزار كرده و در همین راستا علاقه مندان داخلی و خارجی بسیاری را به عظمت هنر ایران جلب كرده به طوری كه پس از هر نمایشگاه برتعداد مخاطبان شمار زیادی افزوده شده است.

شالویی همچنین از همكاری سفیر و رایزن فرهنگی ایتالیا برای اعزام هنرمندان ایرانی به دوسالانه ونیز و اعزام جمعی از استادان و پیشكسوتان برای بازدید از مجموعه نمایشگاه های این رویداد بین المللی هنری در شهر ونیز تشكر كرد.

در پنجاه و چهارمین دوسالانه ونیز 'محمد مهدی قان بیگی'،'منیر قان بیگی' ، 'محسن راستانی' و 'مرتضی دره باغی' با آثار سفال كعبه ، عكس های خانواده ایرانی و اثر چیدمان شهدا شركت كرده بودند و در ادامه نیز هنرمندان و استادان پیشكسوت هنرهای تجسمی از جمله فرشید مثقالی، یعقوب امدادیان، طه بهبهانی، حسین محجوبی، رضا بانگیز، بهمن عبدی، مجید مهرگان، عباس اخوین و جلیل رسولی از پنجاه و سومین و پنجاه و چهارمین دوسالانه و نمایشگاه های

شهر ونیز بازدید كردند.

فراهنگ**9173**1588