۲۱ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۴۱
کد خبر: 80068846
T T
۰ نفر

رشت - مدير عامل سازمان خبرگزاري دانش آموزي 'پانا' گفت : خبرگزاري پانا بهانه اي براي آماده سازي دانش آموزان براي مقابله با توطئه هاي دشمنان است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمدرضا خوش گفتار' روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران دختر پانا گیلان در رشت، افزود : آموزش دانش آموزان عمده ترین انتظار مسوولان و بزرگان نظام تعلیم و تربیت از خبرگزاری پانا است .

وی با بیان این مطلب كه خبرگزاری پانا برای آموزش دانش آموزان علاقمند به عرصه اطلاع رسانی تمام سعی خود را به كار می گیرد، اظهار كرد : در ارایه آموزش ها، بصیرت افزایی دانش آموزان در مقابله با توطئه های دشمنان ضرورتی است كه باید مورد توجه قرار گیرد .

وی با تاكید بر جذب، آموزش و حفظ خبرنگاران در خبرگزاری پانا خاطر نشان كرد: سرپرستان دفاتر نمایندگی این خبرگزاری در استانها بایستی به این مبحث مهم توجه داشته باشند .

خوش گفتار معرفی خبرگزاری پانا در بین مسوولان و سایر گروهها را از وظایف مهم خبرنگاران پانا عنوان و تصریح كرد : دانش آموزان خبرنگار در پانا مروجان مسایل تربیتی در خبرگزاری پانا هستند .

وی با بیان این مطلب كه خبرنگار پانا باید تازگی را به عنوان یكی از مهمترین مسایل در خبر مورد توجه قرار دهد، بیان داشت : خبرنگاران در خبرگزاری پانا بایستی برای پیشرفت و موفقیت در كارشان همواره پیگیر تغییراتی همچون تیتر و ویراستاری در خبرهای تهیه شده خود باشند .

وی به فعالیت سرویس اختصاصی آموزش و پرورش در خبرگزاری پانا اشاره و اظهار داشت: انعكاس فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در سطح كشور از سیاستهای خبرگزاری دانش آموزی پانا است .

مدیرعامل خبرگزاری پانا از دانش آموزان خبرنگار در استانهای مختلف كشور خواست در انعكاس فعالیتهای مربوط به آموزش و پرورش بیشتر كار كنند .

وی در ادامه به تحریم های بیش از 30 ساله دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره و خاطر نشان كرد : ایران اسلامی همواره تحریم ها را به فرصت تبدیل كرده و توانایی خود را به اثبات رسانده است .

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای از جمله احمدی روشن و علی محمدی تاكید كرد : همه ما باید در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و كشورمان ایران تمام همت خود را به كار گرفته و حتی تا پای شهادت پیش رویم .

رییس سازمان دانش آموزی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت بیش از 500 خبرنگار در خبرگزاری پانا در این استان گفت : از این تعداد خبرنگار، 376 نفر دختر و یكصد و 35 نفر پسر هستند .

'نادر یارحسینی' افزود : دانش آموزان گیلانی عضو خبرگزاری پانا با عشق و علاقه در انعكاس خبرها فعالیت می كنند و خبرنگاری را دوست دارند .

وی اظهار داشت : خبرگزاری پانا در استان گیلان هر سه ماه یك بار با برگزاری جلسه با دانش آموزان خبرنگار به منظور ارایه آموزشهای لازم به آنها اقدام می كند .

وی نقش خبرنگاران را در انعكاس مسایل و مشكلات مربوط به جامعه را مهم دانست و بیان كرد : خبرنگاران با بیان مسایل و مشكلات موجود در جامعه در رفع آنها از سوی مسوولان و دست اندركاران نقش آفرین هستند . ك/2

7286/604