۲۱ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۰۷
کد خبر: 80068913
T T
۰ نفر

شهيد صياد شيرازي يك بسيجي تمام عيار بود

۲۱ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۰۷
کد خبر: 80068913

بيرجند - رييس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس ارتش جمهوري اسلامي ايران ، از شهيد صياد شيرازي به عنوان يك بسيجي تمام عيار ياد كرد و گفت: اين شهيد بزرگوار، بسيج را منحصر به ايران نمي دانست.

امیر سرتیپ 'حسین سیفی' روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: شهید صیاد شیرازی اعتقاد داشت اگر در كشورهای عربی و همسایه نیز مشكلی پیش آید آن مشكل نیز به كشور ما هم مربوط می شود.

وی باور داشتن فرمایش حضرت امام خمینی (ره) را مرام شهید صیاد شیرازی دانست و یادآور شد: سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی برای این شهید فتوا بود و هیچ وقت آن را توجیه نمی كرد بلكه به آن عمل می كرد.

وی با اشاره به سوابق درخشان شهید صیاد شیرازی گفت: همراهی با روحانیت از ویژگی های این شهید بود تا جایی كه رهبر معظم انقلاب فرمودند ، صحرای تفتیده خوزستان و كوههای سر به فلك كشیده كردستان مدیون شهید صیاد شیرازی است.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه این شهید، 418 عملیات دوران دفاع مقدس را هدایت كرد اظهار داشت: 43 كشور در جنگ تحمیلی علیه ایران متحد شدند كه از 37 كشور برای جنگ با ایران نیرو فرستاده شد.

وی ادامه داد: 43 هزار آزاده در كشور ایران وجود دارد كه از این تعداد پنج هزار و 500 نفر مربوط به زندانیان سیاسی و مابقی آزادگان مربوط به جنگ تحمیلی هستند.

امیر سیفی با بیان اینكه 1500 فرمانده شهید دوران دفاع مقدس تربیت شده شهید صیاد شیرازی هستند اظهار داشت: عاقبت اندیشی ، خدا ترس بودن و سخت كوششی از جمله خصوصیات ان شهید بود.

وی با اشاره به اینكه صیاد شیرازی، سخن را با نام امام زمان (عج) آغاز می كرد افزود: مرام این شهید بزرگوار این بود كه همیشه با ولی خدا باش تا عاقبت به خیر شوی.

وی تصریح كرد: نقش صیاد شیروزی در مبارزات علیه طاغوت، پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی نقش ارزنده‌ای بوده است.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش یادآور شد: با شروع جنگ تحمیلی، شهید صیاد شیرازی مانند بسیاری از فرماندهان ارتش و سپاه، به جبهه نبرد شتافت و با هدف بیرون‌ ر‌اندن بیگانگان از خاك كشور، به تلاش شبانه‏روزی خود در این راه مقدس ادامه داد.

امیر سیفی خاطرنشان كرد: شهید صیاد شیرازی، فرمانده‏ای قاطع و توانا بود كه علاوه بر اجرای اصول مدیریت و كنترل امور، به طور همزمان پا به پای نیروهای خویش در جبهه نبرد به مبارزه می‌پرداخت.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: به همین دلیل برای بعضی از منافقین و بعثی‌ها وجود چنین شخصی در مسیر خدمتگزاری به اسلام و ایران، سخت بود و در نهایت وی به درجه رفیع شهادت رسید.665/110