۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۸:۳۹
کد خبر: 80069868
T T
۰ نفر

اراك- نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك گفت: اجراي صحيح قانون استفاده حداكثر از توان داخلي از سوي قواي سه گانه شعار توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني را محقق مي كند.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'قربانعلی دری نجف آبادی' دوشنبه شب در شركت واگن پارس اراك گفت: اگر این قانون جدی گرفته شود همه صنایع مانند صنعت هسته ای كشور به بالندگی می رسند.

وی ادامه داد: اجرای این قانون موجب حضور همه جانبه تولید كنندگان داخلی در قراردادهای سازندگی كشور می شود كه این مهم توسعه اشتغال، سودآوری بیشتر برای واحدهای صنعتی و افزایش حجم سرمایه گذاری را به دنبال دارد.

امام جمعه اراك در بخش دیگری از سخنانش اظهار كرد: انجام صنعت خوشه ای عاملی دیگر در تقویت تولید كشور است كه شركت واگن پارس اراك این مهم را به خوبی اجرا كرده است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان كرد: كشور به ویژه استان مركزی ظرفیت های بالایی برای قطع هر گونه وابستگی و حضور پررنگ تر در بازارهای جهانی با اتكا به امكانات و نیروی انسانی ماهر دارد.

وی به ظرفیت صنعت ریلی و نیازهای خارجی و داخلی اشاره كرد و افزود: هم اكنون اجرای مترو در شهرهایی مانند مشهد، اهواز و نیز اجرای قوانین بالادستی در این صنعت پیش روی فعالان این عرصه وجود دارد كه با عملیاتی شدن كامل آنها این بخش از تولید كشور كه سهم مهمی در استان مركزی دارد به رونق خوبی می رسد.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی اضافه كرد: برای تحقق شعار امسال ضمن حمایت های دولت و بانك ها در كاهش زمان و هزینه ارائه خدمات و تسهیلات به تولید كنندگان، آنها نیز باید عواملی مانند قیمت تمام شده مناسب، رعایت استانداردهای لازم و ارائه خدمات پس از فروش را سرلوحه كار خود قرار دهند.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان كرد: فرهنگ سازی مصرف كالای ایرانی در كشور ضروری است تا در چرخه اقتصاد، مردم و استفاده كنندگان نقش پایانی و موثر خود را در حمایت از تولید ملی به خوبی اجرا كنند.ك/2

8148/507