۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۳۸
کد خبر: 80070178
T T
۰ نفر

رشت - رئيس اداره ايمني - ترافيك اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي گيلان از اجراي پنجمين مرحله طرح آموزش راكبان موتورسيكلت و عابرين پياده در نيمه اول ارديبهشت سال جاري در استان خبر داد.

'سعید حسین رضایی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این طرح با هدف افزایش ایمنی موتورسواران و عابرین پیاده در دو بخش ایمن سازی فیزیكی و آموزش انجام می گیرد.

وی با اشاره به قرار گرفتن یكصد روستا تحت پوشش این طرح افزود: عابرین پیاده و راكبان موتورسیكلت بویژه در گیلان از آسیب پذیر ترین گروه های فعال در ترافیك هستند و دوسوم كل متوفیان ناشی از تصادفات ترافیكی را شامل می شوند.

رئیس اداره ایمنی - ترافیك اداره كل حمل و نقل و پایانه های گیلان ادامه داد: بر اساس آمار پزشكی قانونی استان در 11 ماهه سال گذشته؛ تعداد 204 عابر و 221 موتورسوار در تصادفات ترافیكی كشته شدند كه این تعداد بیش از 66 درصد كل تلفات استان را به خود اختصاص می دهد.

رضایی با اشاره به نقش مهم موتورسیكلت در سیستم جاده ای شهرها و روستاها خاطرنشان كرد: مهمترین هدف طرح آموزش راكبان موتورسیكلت و عابرین پیاده در استان ایجاد حس مسئولیت در عابرین و موتورسواران در قبال ایمنی خود و سایرین و مهارت های لازم برای حضور ایمن در ترافیك است.

وی آموزش ایمنی و ترافیك به زبان طنز، اهدای لوازم ایمنی ، پخش فیلم و بورشور را بخشی از اقدامات این طرح عنوان كرد.

رئیس اداره ایمنی - ترافیك اداره كل حمل و نقل و پایانه های گیلان اضافه كرد: طرح آموزش راكبان موتورسیكلت و عابرین پیاده در 20 نقطه استان با پوشش یكصد روستا اجرا می شود و در پایان به حاضران در این طرح جوائزی اهدا می شود.ك/3

7292/695