۲۳ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 80072266
T T
۰ نفر

اجراي طرح ملي دانش آموزي نجات آب در بوشهر آغاز شد

۲۳ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 80072266

بوشهر- طرح ملي دانش آموزي نجات آب (داناب) همزمان با سراسر كشور با حضور مسوولان استاني در مدرسه راهنمايي قدس در بوشهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر دراین آیین گفت: آب مایه حیات انسان و طبیعت است كه اگر از این سرمایه الهی محروم شویم ادامه زندگی غیر ممكن خواهد بود.

محمد حسن شنبدی افزود: با فرهنگ سازی مناسب همه اقشار جامعه باید در استفاده از آب به عنوان مهمترین نعمت و سرمایه در بخش كشاورزی و استفاده بهداشتی و صنعتی صرفه جویی كنند.

وی اضافه كرد: با هدر ندادن و مدیریت آب می توانیم جامعه ای سرشار از امید، سلامت، نشاط، شادابی و كشوری توسعه یافته و سربلند داشته باشیم.

شنبدی اظهار داشت: با توجه به خشكسالی های حاكم بر استان بوشهر و كشور همه باید در مسیر پیشگیری از هدر رفت و مدیریت آب تلاش كنیم.

وی درباره طرح داناب نیز گفت: این طرح با هدف فرهنگ سازی استفاده بهینه از مصرف آب، زنده نگه‌داشتن طبیعت و استفاده صحیح و بهداشتی از آن در زندگی اجرا می‌شود.

شنبدی با بیان اینكه اهمیت آب در قرآن به اندازه‌ای است كه خداوند متعال 63 بار از آن یاد كرده است، اضافه كرد:

یكی از راه‌های پیشگیری از مصرف بی رویه آب اجرای طرح داناب در مدارس است تا دانش آموزان با نحوه مصرف صحیح آب آشنا شوند.

مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت آب در كشور گفت: یكی از مهمترین بحران‌های امروز كشور و استان بوشهر بحران جدی آب است كه باید آن را مدیریت كنیم.

خلیل رضایی افزود: 17 منطقه آموزش و پرورش استان بوشهر، 430 مدرسه راهنمایی و 43 هزار دانش آموز مقطع راهنمایی در اجرای این طرح مشاركت دارند. ك/2

629/539