۲۳ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 80073113
T T
۰ نفر

يزد-رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد خواستار پي گيري جدي جهت اجرايي شدن طرح بهره وري سلامت پرستاران در بيمارستانهاي خصوصي استان شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم ژزشكی شهید صدوقی یزد میرمحمدی در مراسم بزرگداشت روز پرستار با اشاره استخدام تعداد قابل توجهی در رشته پرستاری در دانشگاه متبوع افزود: فراخوان استخدام 105 نفر پرستار برای بیمارستان شهیدصدوقی و همچنین تامین نیروی انسانی در سایر بیمارستانهای دولتی به زودی اعلام خواهدشد.

وی اظهار داشت: با این اقدام بتوانیم در سال 91 بخش عمده ای از نیازهای استان را در بخش پرستاری تامین كنیم تا اینكه قانون بهره وری در سیستم دولتی استان به خوبی اجرایی گردد.

میرمحمدی از معاون درمان دانشگاه متبوع خواستار پی گیری جدی جهت اجرایی شدن طرح بهره وری در بیمارستانهای خصوصی استان شد و گفت: با اجرایی شدن این مهم پرستاران بیمارستانهای خصوصی نیز از مزایای طرح بهره گردند.

وی با اشاره به پرداخت به موقع مطالبات در بخش پرستاری در دانشگاه خاطرنشان ساخت: مابقی مطالبات نیز ظرف مدت 15 روز آینده پرداخت خواهد شد.

میرمحمدی با اشاره به اینكه استان یزد از نظر تجهیزات و امكانات پزشكی در سطح بسیارخوبی قراردارد تصریح كرد: بیمارستانهای استان با تامین اعتباری كه برای آنها انجام شد بخش عمده ای از نیازهایشان مرتفع گردید.

وی در ادامه بر تعامل بهتر و بیشتر پرستاران با بیماران به ویژه در بیمارستانهای بزرگ تاكید كرد و افزود: اكثریت بیماران از خدمات پرستاری و هتلینگ بیمارسانهای یزد احساس رضایتمندی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی یزد در پایان اظهارامیدواری كرد: با انجام نظارت های جدی تر و بازدید های مسمتر از بخش اورژانس و بستری بیمارستانها شاهد كاهش اقلیت نارضایتی بیماران خواهیم بود و در مقابل شاهد افزایش كمی و كیفی ارائه خدمات پرستاران به بیماران خواهیم بود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت:قوانین مرتبط با سختی كار پرستاران به ویژه پرستاران بخش های اورژانس ، ccu و Icu را در مجلس با جدیت پی گیری می كنیم.

جوكار در این مراسم پرستاری را یك حرفه الهی و انسانی بیان كرد و افزود: در دین ما، قرآن ما و همچنین در سیره ائمه معصومین ما از پرستاران تجلیل می شود.

وی با اشاره نقش پرستاری حضرت زینب (س) از برادروپدربزگوارشان و همچنین حضرت امام حسین و امام سجاد (ع) تصریح كرد: تنها اسوه و الگویی كه می شود برای پرستاران انتخاب كرداین حضرت بودند.

جوكار ادامه داد: پرستاران ما در 8 سال دفاع مقدس بالاترین ایثار را داشتند و شجاعانه ایستادند و به مجروحین كمك نموده و از جان خود مایه گذاشتند كه اینها خود دارای ارزش والایی است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با بیان این كه نقش پرستاری در فرهنگ دینی ما نقش والایی دارد گفت:این فرشتگان سفیدپوش در بیمارستانها به دلهای ناامید امید می دهد كه این مهم ارزش كار پرستاران را افزایش می دهد.

وی با اشاره به معیشت و سختی در زندگی پرستاران خاطرنشان ساخت: از نظرجایگاه اجتماعی باید حمایت های لازم جهت پرستاران صورت گیرد و قوانین جدید تصویب گردد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اجرایی شدن قوانین مجلس هشتم اظهارامیدواری كرد: با این مهم جایگاه پرستاران در جامه روز به روز ارتقاء یابد.

وی ضمن تجلیل و تقدیر از پرستاران بخش های اورژانس و اتاق عمل بر مهربانی هر چه بیشتر پرستاران با بیماران تاكید كرد.

جوكار همچنین با اشاره به اجرایی شدن طرح ارتقاء قانون بهره وری در كشور افزود: این طرح خوشبختانه در استان یزد نیز اجرایی شده است.وی متذكرشد: در بخش تعرفه های خدمات پرستاری نیز باید دولت قوانینی اجرا كند. تا در بیمارستانهای خصوصی نیز این قوانین اجرا گردد و پرستاران این بیمارستانها نیز از مزایای آن بهره مند گردند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تقدیر از جامعه پزشكی و پرستاری یزد و صدوق جهت شركت در انتخابات مجلس نهم اظهارداشت: این قشر انصافا با همت و اعتقادی كه انقلاب و كشورشان داشتند در این انتخابات حضور یافتند كه منجر به یك قدرت رهبری و عقب نشینی دشمنان شد.

در این مراسم از 50 نفر از پرستاران نمونه بیمارستانهای دولتی و خصوصی استان یزد تجلیل شد.ك/1

7546/1968