۲۴ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۴۴
کد خبر: 80074773
T T
۰ نفر

تهران- رييس بيمارستان فوق تخصصي چشم فارابي با بيان اينكه لنزهاي آلوده به قرنيه چشم آسيب مي زند افزود:اگر چشم فردي درحين استفاده از لنزهاي تماسي دچار عفونت شد بايد فوري به پزشك مراجعه كند.

'دكتر محمود جباروند' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استان تهران، افزود: درصورت عدم مراجعه این لنزها درمدت 24 ساعت باعث سوراخ شدن قرنیه فرد می شوند.

وی با بیان اینكه لنزهای تماسی باید توسط پزشك متخصص تجویز شود، افزود: متخصص باید بیمار را معاینه و بیماری‌های التهابی چشم او را تشخیص ‌دهد و در پی آن، در صورت لزوم تصمیم گیرد كه آیا بیمار می‌تواند از لنزهای تماسی استفاده كند یا خیر.

وی یادآور شد: لازم است فرد در طول مدت استفاده از لنزهای تماسی، مراجعه منظم به پزشك داشته باشد تا اگر این لنزهای تماسی آثار سوئی بر چشم دارند پزشك از ادامه استفاده از لنز ممانعت و از بروز احتمالی آسیب‌های بعدی جلوگیری كند.

رییس بیمارستان فارابی تاكید كرد: اگر فردی به علت استفاده از لنزهای تماسی دچار التهاب و قرمزی چشم شد، باید با مراجعه به از برور عفونت چشمی جلوگیری كند.

وی ادامه داد: 'میكروب‌ سودومونا' عامل این عفونت بوده و بسیار خطرناك است.

جباروند خاطر نشان كرد: خراش قرنیه، رشد میكروب در آن خراش، توسعه عفونت و در نهایت له شدن قرنیه و آسیب‌های جدی دیگر از جمله عوارض استفاده از لنزهای تماسی آلوده و ابتلا به عفونت میكروبی سودومونا است.

این فوق تخصص قرنیه، استفاده از روش جراحی لیزر را برای رفع عیوب انكساری چشم موثر دانست و تصریح كرد: جراحی لیزر یك روش دائمی برای رفع این عیوب است و بهتر از لنزهای تماسی است.

تهرام/ز.ن/1396 /
۰ نفر