دزفول _رييس ستاد ساماندهي سايت ها و پايگاه هاي خبري و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از فعال شدن كار گروه رتبه بندي خبرنگاران در معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا 'علیرضا چرخابی' در همایش نقش رسانه ها در روشنگری و بسیج افكار عمومی در تالارنیایش شوش افزود: در این كار گروه توسط هیات هفت نفره ای، رتبه بندی خبرنگاران و روزنامه نگاران براساس شاخص هایی كه دارند انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ثبت نام 15 هزار خبرنگار در سایت ساماندهی خبرنگاران سما، كار گروه رتبه بندی خبرنگاران، برای بررسی شاخص های خبرنگاری تاكنون سه جلسه تشكیل داده كه با ابلاغ آیین نامه حرفه ای روزنامه نگاران و خبرنگاران توسط دولت كار رتبه بندی انجام خواهد شد.

رییس امور استانهای اداره كل مطبوعات و خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود كه با این رتبه بندی هر یك از خبرنگاران در جایگاه خود قرار خواهند گرفت.

چرخابی خبرنگاران را چشم و آینه جامعه دانست و گفت: رسالت ارزشی یك خبرنگار باید در مرتبه ای قرار گیرد كه در جامعه به صورت الگو در آید.

وی خاطرنشان كرد كه باید در خبرها مشكلات با واقعیتهای موجود جامعه انعكاس یابند و نظر كارشناسی و پیشنهاد ارایه شود و خبرنگاران می توانند با ارائه آثار فاخر خبری و انعكاس موفقیت های كشور در زمینه های مختلف بازویی ارزشمند و تأثیر گذار در جامعه باشند.

رییس ستاد ساماندهی سایت ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد آمارسایتها و پایگاههای خبری گفت: بیش از چهار هزار پایگاه در كشور وجود دارد كه باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

چرخابی خاطرنشان كرد كه تولید اخبار در سایتها وپایگاههای اطلاع رسانی كم است و بیشتر خبرهای آنها ازیكی دو خبرگزاری كشورتغذیه می شود و لذا باید این سایتها توانایی های خود را در تولید اخبار بیشتر به كار گیرند.

وی آموزش خبرنگاران و ساماندهی سایتها و پایگاههای خبری را ضروری دانست و بر گسترش وفاق رسانه ای برای پیشبرد اهداف نظام و كشور تاكید كرد.

چرخابی گفت: هر چقدر پیشرفت های كشور زیاد شود وظیفه خبرنگاران بیشتر و حساس تر می شود تا واقعیت های عینی جامعه را برای خنثی كردن توطئه های دشمن تحقق بخشند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش نیز با تجلیل از شهدای خبرنگار نقش خبرنگاران را در تنویر افكار عمومی و آگاهی رسانی به مردم و مسوولان بسیارارزشمند خواند وگفت كه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و دارای رسالت خطیری می باشند.

در این نشست كه جمعی از مسوولان شهر ستان شوش حضور داشتند ازشماری خبرنگاران فعال شوشی به خاطر تلاش در انعكاس رویدادهای این منطقه تجلیل و با قرائت فاتحه یاد و خاطره خبرنگاران شهید محمود صارمی و شهید آوینی و دیگر شهدای خبرنگار گرامی داشته شد.

538/