۲۶ فروردین ۱۳۹۱، ۹:۲۹
کد خبر: 80076839
T T
۰ نفر

زاهدان _ معاون امنيتي انتظامي استانداري سيستان و بلوچستان با اشاره به دستگيري و متلاشي شدن يك گروهك وابسته به استكبار گفت: رشادت سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگيري عوامل شهادت شهيد جنگي زهي يك بار ديگر اقتدار اطلاعاتي و امنيتي ايران را ثابت كرد.

'جلال سیاح' روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی با تقدیر از تلاشهای سربازان گمنام امام زمان(عج) و همكاری خوب مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در دستگیری عوامل ترور شهید مولوی مصطفی جنگی زهی افزود: تلاش نیروهای امنیتی اطلاعاتی این استان در شناسایی و دستگیری 15 نفر از عاملان این حادثه تروریستی قابل تقدیر است.

وی بیان كرد: كار خوب چند ماهه سربازان گمنام امام زمان(عج) و دستگیری این افراد به روشن شدن ابعاد حوادث مختلف تروریستی در سیستان و بلوچستان كمك شایانی می كند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نیروهای جان بركف امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی استان با همكاری بسیار خوب مردم شیعه و سنی تاكنون بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی كرده اند.

سیاح افزود: انهدام گروهكهای تروریستی طی یك ماه اخیر در نقاط مرزی كه برای خرابكاری و انجام عملیات ضدامنیتی علیه مردم قصد ورود به داخل كشور را داشتند نشان داد نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و مرزداران غیور ایران اسلامی مقتدرانه با هر گونه اعمال خرابكارانه برخورد می كنند و اجازه این قبیل حركات را به تروریستها و اشرار نمی دهند.

وی گفت: فعالیتهای شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروهای سپاه، انتظامی و مرزبانی كه منجر به هلاكت تعدادی از تروریستها، اشرار و قاچاقچیان و كشف مقادیری سلاح، مهمات، موادمنفجره و موادمخدر شده است نویدبخش امنیت و آرامش بیش از پیش برای مردم منطقه می باشد.

او بیان كرد: سفر بیش از یك میلیون نفر مسافر نوروزی و تردد گردشگران و مسافران در دورترین نقاط سیستان و بلوچستان طی تعطیلات نوروز نیز نشانگر وجود امنیت و آرامش در منطقه است.

بر اساس اطلاعیه چهارشنبه گذشته وزارت اطلاعات عاملان ترور 'مصطفی جنگی زهی' از علمای فرهیخته و استكبارستیز سیستان و بلوچستان در عملیات برق آسای سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و بازداشت شدند.

در این رابطه تاكنون 15 نفر از تروریستها و هسته‌ های پشتیبانی كننده این اقدام تروریستی بازداشت شده اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده دخالت مثلث سازمان منافقین (در طراحی عملیات)، گرایشهای انحرافی متصل به وهابیت(در صدور مجوز و انجام عملیات تروریستی)، ‌كمكهای مالی برخی كشورهای منطقه تحت حمایت آمریكا، ‌انگلیس و رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی محرز است.ك/3

مولوی جنگی زهی امام جمعه فقید اهل سنت شهر راسك مركز شهرستان مرزی سرباز بود.

653/2729
۰ نفر