۲۷ فروردین ۱۳۹۱، ۲۱:۲۶
کد خبر: 80080290
T T
۰ نفر

جاري شدن سيل به برخي از روستاهاي كاشان خسارت وارد كرد

۲۷ فروردین ۱۳۹۱، ۲۱:۲۶
کد خبر: 80080290

كاشان- بارش شديد باران و جاري شدن سيل به برخي از روستاهاي شهرستان كاشان خسارت وارد كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، سیلی كه به دنبال بارش شدید باران در برخی از شهرها و روستاهای كاشان بوقوع پیوست، موجب تخریب و آسیب دیدن واحدهای مسكونی و زیر آب رفتن اراضی زراعی در این روستاها شده است.

بارش باران شدید همچنین موجب آب گرفتگی برخی از معابر شهر شده و مشكلاتی را برای شهروندان كاشانی ایجاد كرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری كاشان از آب گرفتگی رودخانه های ' حیدر '، ' چم رود ' ، ' لتحر ' و ' قمصر' و هدایت سیلاب ها به این روخانه ها خبر داد.

' مجتبی ولی پناه ' بیشتر آسیب های سیل را مربوط به منطقه دو كاشان اعلام كرد.

وی تاكید كرد: تلاش می شود با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات سنگین راه سازی و با عملیات گودبرداری از ورود بیشتر سیلاب به معابر شهری جلوگیری شده است.

همچنین بخشدار قمصر از توابع این شهرستان نیز گفت: این سیلاب موجب پر شدن دهانه قنات ' كبوتر ' در روستای ' قزاآن ' قمصر و وارد شدن 200 میلیون ریال خسارت به این قنات شده است.

' سید حسین رضوی ' افزود: سیلاب همچنین به لوله های هدایت گر آب به استخر ذخیره آب كشاورزی و مجراهای ورودی آب به سد ' لای سفید ' در این شهر نیز خسارتی زده وارد كرده است.

وی خسارت وارده به این بخش را نیز بالغ بر یكصد میلیون ریال عنوان كرد.

رییس مركز جهاد كشاورزی شهر برزك، نیز از وارد شدن خسارتی به مزارع كشاورزی روستاهای ' آذران ' و' وركان ' و قنات های این منطقه عنوان كرد.

' عباس معینی فر' افزود: جویبارهای روستای ' قهرود ' نیز بر اثر جاری شدن سیل دچار آسیب جدی شده اند.

قائم مقام شهرداری مشكات نیز از وارد شدن آسیب به زمین های كشاورزی و اماكن مسكونی این شهر خبر داد.

'علی پیراینده' با اشاره به خسارات وارده به قنات های روستای 'سن سن' تاكید كرد: اراضی كشاورزی موجود در پایین دست اتوبان كاشان به قم دچار خسارتی شده اند.

وی افزود: جاری شدن سیلاب به زیر سازی معابر شهرك مسكونی 'بهارستان' مشكات نیز خسارت جدی وارد كرده است.

به گفته وی، این سیلاب خطرات جانی در بر نداشته است.

به گزارش هواشناسی كاشان، تا ظهر امروز بیش از 26 میلی متر باران در این شهر باریده است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری كاشان نیز در این مورد به خبرنگار ایرنا گفت: اقداماتی به منظور كاهش خسارات و آسیب های احتمالی ناشی از بروز سیل و یا دیگر حوادث در نقاط مختلف این شهرستان انجام شده است.

'حمیدرضا تاملی' افزود: میزان خسارات وارد شده به بخش های مختلف نیز توسط كارشناسان دستگاه های اجرایی این شهرستان در دست بررسی است.

1724/7429