۲۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۴۷
کد خبر: 80080804
T T
۰ نفر

قصرشيرين - فرماندار سرپل ذهاب از صعود سراسري هزاران نفر از بسيجيان اقصي نقاط كشور به ارتفاعات بازي دراز اين شهرستان خبر داد و گفت: اين صعود سراسري بسيجيان هشتم ارديبهشت امسال همزمان با سالروز عمليات بازي دراز انجام مي شود.

'میرزا مراد پیرو' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه این همایش در سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز انجام می شود، افزود: یادواره عملیات بازی دراز نیز روز هفتم اردیبهشت ماه امسال در محل بقعه احمد ابن اسحاق (ره) سرپلذهاب برگزار خواهد شد.

فرماندار سرپل ذهاب دغدغه مقام عظمای ولایت را بحث مسایل فرهنگی و دینی بیان داشت و برگزاری چنین آیینهایی را گامی مهم در راستای تحقق منویات رهبری دانست و افزود: با برگزاری چنین آیین هایی ایثار و فداكاریهای رزمندگان اسلام بخصوص شهدای بازی دراز در تمام كشور شناخته می شود.

وی با بیان اینكه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و آرامش، امنیت و راحتی امروز ما مرهون ایثارگری و خون مطهر شهداست، گفت: برگزاری این حماسه برگ زرین و ماندگاری در كتاب افتخارات رزمندگان اسلام است و گرامیداشت آن به بهترین شكل ممكن وظیفه همگانی است.

پیرو در ادامه اظهار داشت: باید بتوانیم با تداوم این حركت و توسعه آن، فرهنگ غنی ایثار و شهادت را به نسل‌های بعدی منتقل كنیم و آنها را با رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس از نزدیك آشنا سازیم.

وی تصریح كرد: دفاع همه جانبه مردم و همراهی كم‌نظیر نیروهای بسیج، سپاه و ارتش و طراحی و اجرای عملیات بازی‌دراز سبب شد، دشمن بعثی متحمل شكست سنگینی در این منطقه شده و ارتفاعات بازی ‌دراز كه به اشغال آنان درآمده بود، بازپس گیری شده و در اختیار قوای اسلام قرار گرفت.

فرماندار سرپل ذهاب یادآور شد: ایجاد پاركینگ، نصب تابلوهای حاوی پیامها و بیانات امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدای گرانقدر در مسیر حركت بسیجیان در ارتفاعات بازی دراز، برای تداعی فضای جبهه و جنگ، نصب تعدادی پرچم در مسیر و ارتفاعات عملیاتی بازی دراز و اجرای برنامه های فرهنگی و برپایی ایستگاههای صلواتی برای پذیرایی از شركت كنندگان از برنامه های روز هشتم اردیبهشت است.

پیرو دیگر برنامه های سالروز عملیات بازی دراز در سرپل ذهاب را تهیه و توزیع بسته های فرهنگی، استقرار اكیپ پزشكی با آمبولانس و تجهیزات كامل در طول مسیر و جایگاه، نصب چند دستگاه تلفن كارتی، استقرار چند خودرو كمك دار و نصب و استقرار چند چشمه سرویس بهداشتی سیار در محل جایگاه اعلام كرد.

عملیات ظفرمند بازی‌ دراز در اردیبهشت‌ ماه 1360 توسط رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیز پروازان هوانیروز كرمانشاه كه در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی‌دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران كشته و صدها اسیر و انهدام تانك‌ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب‌نشینی شد.

سال گذشته نیز 9 هزار بسیجی از سراسر كشور همزمان با سالروز عملیات بازی دراز به این ارتفاعات صعود كرده بودند.

سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه بیش از 82 هزار نفر جمعیت دارد.ك/3

1234/9102/567