۲۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 80083418
T T
۰ نفر

تهران - رهبر اركستر آكادميك تهران با بيان اينكه با تركيبي تازه روزهاي 13 و 14 ارديبهشت ماه در برج ميلاد روي صحنه مي رويم افزود: چهار خواننده در بخشهاي مختلف اين كنسرت ايفاي نقش مي كنند.

'امین سالمی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: اركستر آكادمیك تهران در چهار بخش كنسرت پیش رو را اجرا خواهد كرد وسالار عقیلی ، نیما مسیحا ، مانی رهنما و حمید خزاعی در فرم های موسیقی سنتی ، پاپ و كلاسیك به عنوان خواننده دراین كنسرت ایفای نقش می كنند.

این رهبر اركستر گفت: در بخش نخست این اجرا، اركستر آكادمیك تهران با اجرای قطعات خلیج فارس ، آسیمه سر و انتظار با صدای حمید خزاعی به روی صحنه می رود.

وی افزود: مانی رهنما به عنوان خواننده بخش موسیقی پاپ قطعات مرسدس ، پرنده، نگاهت می‌كنم و خونه را به همراه اركستر در بخش دیگر كنسرت اجرا می كند.

سالمی خاطر نشان كرد: در بخش های دیگر كنسرت سالار عقیلی خواننده بخش موسیقی سنتی، قطعات خوشه چین، عشق دیرین ، جرعه ای از آسمان ، مه در تبریز و ایران جوان را اجرا خواهد كرد.

این آهنگساز یاد آور شد : نیما مسیحا نیز با اجرای قطعات خلیج فارس ، دست های آلوده ، دلم گرفته بی تو و بارون دلتنگی اركستر را همراهی می كند.

وی گفت: به پاس تلاش استاد تجویدی در عرصه موسیقی اركستر آكادمیك تهران قطعه كاروان در كنار آواز در فضای گوشه دیلمان را صدای با حمید خزاعی اجرا می كند.

امینی افزود: در بخش پایانی این كنسرت هر چهار خواننده قطعه سرشناس ای ایران ساخته استاد روح الله خالقی را به همراه اركستر اجر خواهند كرد.

این رهبر اركستر با بیان اینكه استفاده از سازهای موسیقی سنتی در اركستر اكادمیك تهران مورد توجه است افزود: سعی شده با آگاهی و تنظیمات مطلوب موسیقایی از قابلیتهای این سازها در كنار اركستر كلاسیك بهره لازم برده شود.

اركستر آكادمیك تهران 13 و 14 اردیبهشت در 2 سانس 18 الی 20 و 21:30الی23 در سالن برج میلاد تهران به روی صحنه می رود.

فراهنگ**9252** 1588
۰ نفر