۳۱ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۵۱
کد خبر: 80086856
T T
۰ نفر

تبريز- معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان ‌شرقي گفت: برنامه‌هاي فرهنگي و هنري مرتبط با نماز و نيايش، بايد با محوريت جوانان برگزار شود تا حلاوت انس با خدا از همان دوران جواني در ذائقه هنرمندان جوان به زيبايي تمام قابل احساس بوده و در آثارشان متجلي شود.

'پرویز آژیده' روز پنجشنبه در خصوص جشنواره بین المللی نماز و نیایش افزود: نماز راز و نیاز عاشقانه با خالق هستی است و نماز و نیایش در اسلام و به تبع آن در هنر اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی اظهار كرد: مهمترین نقش نماز، ارتقای سطح معنوی و اخلاقی افراد و در نتیجه در جامعه است، زیرا انسانی كه در طول روز به دفعات در برابر عظمت و وحدانیت خداوند پیشانی خلوص بر سجده می‌نهد، ‌روح و جانش را جلا می بخشد.

آژیده با تاكید بر لزوم غنی‌سازی فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی در جهت نهادینه كردن فرهنگ نماز و نیایش به عنوان ركن باورهای دینی، گفت: تعمیق باورهای دینی در میان جوانان و نوجوانان نیازمند برنامه‌ ریزی است و اصحاب فرهنگ و هنر با توجه به گستردگی این بخش، پیشقراولان تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز محسوب می‌شوند.

آژیده تاكید كرد: هنرمندان متعهد، انسانهایی فرهیخته و دارای تعالی روحی و فكری هستند و اگر در تولید آثار هنری مرتبط با نماز و نیایش با اعتقاد قلبی و به عنوان یك تكلیف دینی در این مسیر گام نهند، آثاری فاخر و در خور تامل خلق می نمایند كه تاثیرگذار و هدایتگر خواهد بود.

وی بر لزوم توجه به مفاهیم و مضامین والای نماز به عنوان اصلی‌ترین فریضه دینی اشاره كرد و گفت: متولیان فرهنگی جامعه برای بهره‌گیری بیشتر از مضامین عالی و عمیق نماز در آثار هنری و همچنین اثربخشی برنامه‌های این حوزه از نظرات كارشناسانه اندیشمندان و روحانیت متعهد بهره گیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی خواستار حضور پررنگ‌تر هنرمندان رشته‌های مختلف و تولید آثار بیشتری در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نماز شد.

سومین جشنواره بین المللی نماز و نیایش توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همكاری انجمن هنر عكاسی و انجمن سینمای جوان تبریز برگزار و آیین پایانی و معرفی نفرات برتر و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز اردیبهشت ماه امسال در تبریز برگزار می‌شود.

دور اول و دوم این جشنواره به صورت سراسری برگزار شده بود و این دوره با گستره بین المللی اجرا می‌شود.

7223/587/ 1645
۰ نفر