۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۲۸
کد خبر: 80088745
T T
۰ نفر

تهران - دبير شوراي نظارت بر اسباب بازي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت: ايجاد رشته طراحي اسباب بازي در دو مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در دست بررسي است تا در رديف يكي از رشته هاي آموزشي در دانشگاه ها قرار گيرد.

'محمدحسین فرجو' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: حدود شش سال قبل موضوع ایجاد رشته طراحی اسباب بازی در مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد از سوی شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.

وی ادامه داد: قرار بود دانشگاه هنر تهران برای پذیرش دانشجو در این رشته اقدام كند كه متاسفانه برغم پی گیری های بسیار هنوز بعد از سال ها این اتفاق نیفتاده است.

وی اضافه كرد: مصمم هستیم تا با رایزنی با هیات علمی دانشگاه هایی چون امیركبیر و علم و صنعت بتوانیم برنامه آموزش رشته طراحی اسباب بازی را در مرحله اول در مقطع كارشناسی ارشد ایجاد كنیم.

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی كانون پرورش فكری با بیان اینكه ایجاد این رشته در دوره كارشناسی ارشد به دلیل سهل الوصول بودن در اولویت قرار دارد، افزود: در نظر داریم در ادامه رشته طراحی اسباب بازی را در مقطع كارشناسی نیز وارد كنیم.

فرجو خاطرنشان كرد: به تازگی نماینده ای از سوی شورای نظارت بر اسباب بازی كانون پرورش فكری تعیین شده تا با جدیت تحقق این مهم را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پی گیری كند تا در آینده نزدیك شاهد ایجاد این رشته در مقاطع مختلف دانشگاهی باشیم.

فراهنگ 1883**1588
۰ نفر