تهران-حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا، رئيس گروه دوستي پارلماني ايران - ايتاليا در مجلس شوراي اسلامي در ديدار دو تن از نمايندگان مجلس ايتاليا ،خواستار برخورد واقع بينانه‌تر كشورهاي اروپايي در مناسبات خود با ايران شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی،' لاپوپیستلل' و ' اتوره روزاتو' دو تن از نمایندگان مجلس ایتالیا صبح امروز یكشنبه با حسین سبحانی نیا رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو كردند.

'حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا' در این دیدار به سوابق و پیشینه خوب مناسبات دو كشور ایران و ایتالیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اشاره كرد و گفت:این دو كشور می‌توانند همكاری های خوبی در راستای منافع دو ملت و تحكیم امنیت و آر امش در منطقه داشته باشند.

وی ابراز امیدواری كرد:با همكاری مجالس تحرك جدیدی در جهت رشد و توسعه همكاری‌های دوستانه دو كشور در عرصه‌های گوناگون به وجود آید.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران _ ایتالیا با بیان اینكه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران توسعه مناسبات دوستانه با كشورهای منطقه و اروپایی و تحكیم امنیت و ثبات پایدار در منطقه است،گفت:جمهوری اسلامی ایران در طول سالهای گذشته همواره از توان و نفوذ خود به شكل مثبت برای تحكیم آرامش منطقه استفاده كرده است.

سبحانی نیا افزود: پاره‌ای كشورها منافع‌شان در ایجاد فضایی ملتهب در مناسبات ایران و اتحادیه اروپا است و علاقمند به حل بنیادین مسائل و سوء تفاهمات میان دو طرف نیستند.

وی در ادامه تصریح كرد: كشورهای اروپایی نباید اجازه دهند منافع‌ ملی‌شان در سایه اهداف سیاسی كشورهای دیگر خدشه‌دار شود.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همچنین با اشاره به مذاكرات استانبول آن را سازنده و مفید خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از انجام گفت‌و گو و مذاكره در فضایی شفاف و بر اساس حسن تفاهم استقبال كرده است.

' لاپو پیستلل' عضو كمیسیون سیاست خارجی و اروپایی مجلس ایتالیا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران هدف از سفر به كشورمان را تلاش برای تقویت و گسترش مناسبات دو كشور دانست .

وی افزود: با توجه به سوابق خوب همكاری‌های پارلمانی فی‌مابین، تقویت مراودات مجالس دو كشور می‌تواند تحرك جدیدی در روند ارتباطات فی‌مابین به وجود آورد.

این نماینده مجلس ایتالیا، ایران را كشوری با سابقه طولانی، فرهنگی غنی و توان و موقعیت بسیار مناسب در معادلات منطقه دانست وافزود: مشكلات كنونی باید با گفت‌و‌گو و مذاكره حل شود.

وی گفت‌و‌گوهای پارلمانی را در رشد و توسعه مناسبات دو كشور در همه‌ عرصه‌ها بسیار موثر دانست.

سیام/گ.س*1580