۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۳۸
کد خبر: 80092360
T T
۰ نفر

بندرعباس- معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: برغم آنكه بنادر لافت و پهل محل تردد خودرو مسافري و ارزاق مورد نياز قشم است اما از شرايط مناسبي برخوردار نيستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'الله مرادعفیفی پور' روز دوشنبه در این خصوص اظهار داشت : از آنجا كه بنادر پهل و لافت در مالكیت منطقه آزاد قشم قرار دارد باید احداث زیرساختهای مسافری نظیر اسكله مناسب ، تامین شناورهای ایمن و فراهم كردن تجهیزات ایمنی اسكله ها و ایجاد زیرساختهایی مثل سالن های مسافری در این بنادر به این سازمان تكلیف شود.

وی به حجم تردد ها از بنادر پهل و لافت اشاره كرد و افزود: سال گذشته 11 میلیون نفر در مسیر دریایی قشم جابجا شدند كه از این تعداد سه میلیون و 340 هزار نفر و 420 هزار تردد خودرو آن از 25 اسفند 90 تا 15 فروردین 91 انجام شده است.

به گفته عفیفی پور این میزان تردد حاكی از ضرورت ایجاد زیر ساخت مناسب و در شأن مردم در این بنادر است كه باید توسط متولی آن كه عمدتا منطقه آزاد قشم است صورت گیرد.

معاون بندری و دریایی اداره كل بنادرودریانوردی استان هرمزگان درباره بنادر واقع در منطقه آزاد كیش نیز با بیان اینكه در این جزیره با مشكلاتی كمتر از قشم مواجه هستیم، گفت: بندر چارك در كیش شرایطی مشابه بندر پهل دارد و فاقد اسكله مناسب برای تخلیه و بارگیری خودرو و جابجایی مسافر است.

عفیفی پور با بیان اینكه حوضچه این بندر سالهاست كه نیازمند لایروبی می باشد، گفت: به رغم قول و وعده سازمان منطقه آزاد كیش تاكنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است .

وی درباره حضور اداره بنادرو دریانوردی استان هرمزگان در بندر چارك گفت:مالكیت این بندر در اختیار منطقه آزاد كیش است و مدیر اداره ما نیز تنها نظارت فنی و ایمنی شناورها را برعهده دارد.

معاون دریایی و بندری اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مسوولان مناطق آزاد استان خواست تا همپای این اداره كل در جهت توسعه بنادر و بهسازی آنها گام بردارند.ك/3

7198/668