۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۵۰
کد خبر: 80095982
T T
۰ نفر

اصفهان- نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان بر لزوم همراه بودن شور و شعور در عزاداري ها تاكيد كرد و گفت: سخنرانان بايد در مجالس عزاداري براي ارتقاي فرهنگ تشيع بكوشند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان،آیت الله' سیدیوسف طباطبایی نژاد 'در جمع تعدادی از مسئولان و هیأتهای عزاداری افزود: در مجالس روضه خوانی علاوه بر سینه زنی و عزاداری، سخنرانان باید درك دینی مردم را بالا برده و تلاش كنند تا شور عزاداران با شعور دینی همراه شود.

وی تصریح كرد: نباید در عزاداریها به سینه زنی و زنجیرزنی اكتفا كنیم زیرا شور همراه با شعور است كه به دیگران شعور دینی می دهد و دلیل متحول شدن بسیاری از جوانان در این مجالس نیز همین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: سینه زنی از شعائر اسلام محسوب می شود و حفظ شعائر نیز در درجه بالای اهمیت قرار دارد كمااینكه امام(ره) همین شعائر را عامل به وجود آمدن انقلاب عنوان كردند.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت:در بین مصائب ائمه معصومین(ع) مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت زهرا(س)از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا مبنای اعتقادی دارد و برای همه دورانها درس آموز و عامل تقویت مبانی اعتقادی مسلمین است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، عزاداریهای جمعی را نشانه اتحاد، همدلی، هماهنگی و خلوص دانست و گفت:اصفهان از استانهایی است كه برگزاری آیینهای عزاداری در آن بی نظیر اما در بحث تبلیغی، ضعیف است.

/8114/1042