۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲۳:۵۹
کد خبر: 80096994
T T
۰ نفر

بلگراد- كشاورزان صربستان روز چهارشنبه در اعتراض به چگونگي پرداخت يارانه هاي دولتي، راه هاي ارتباطي در منطقه 'ووي وودينا' در شمال و مناطق مركزي اين كشور را با تراكتور مسدود كردند.

به گزارش ایرنا، كشاورزان صربستان با بستن راه های ارتباطی شمال و مركزی كشور، خواهان یارانه دولت به زارعین بر اساس مساحت زمین های زراعی خود شدند.

وزارت كشاورزی صربستان پیشنهاد داده است تا یارانه های دولتی به كشاورزان با توجه به تولید محصولات پرداخت شود.

كشاورزان معترض امروز با تراكتورهای خود راههای ارتباطی كشور را مسدود كردند و در گفت و گو با خبرنگاران به دولت هشدار دادند كه اگر به خواسته های آنها پاسخ مثبت ندهد، حاضر بازگشایی جاده ها نمی شوند.

كشاورزان پیشتر به وزیر كشاورزی صربستان پیشنهاد كرده بودند كه یارانه دولت بر اساس خواسته كشاورزان پرداخت شود.

برخی از زارعین با پیشنهاد دولت مبنی بر یارانه بر مبنای تولیدات محصولات كشاورزی موافق هستند، ولی شماری از آنها خواهان این هستند كه كمك دولت در قبال مساحت زمین های زراعی باشد.

'میلوش میلووانوویچ' معاون وزیر كشاورزی صربستان با اشاره به نارضایتی برخی از كشاورزان در خصوص یارانه دولت بر اساس تولیدات محصولات كشاورزی، گفت كه این وزارتخانه به فكر بازگشت به سیستم قبلی پرداخت یارانه برای كشاورزان نیست.

'سلاویتسا جوكیچ دیانوویچ' رییس مجلس صربستان كه در عین حال مقام كفیل رییس جمهوری را نیز بر عهده دارد در دیدار با نمایندگان كشاورزان، ضمن اینكه خواهان باز كردن راههای ارتباطی كشور شد، گفت كه دولت آینده مشكلات آنها را حل خواهد كرد.

وی پس از دیدار با نمایندگان كشاورزان به 'تانیوگ' خبرگزاری دولتی صربستان در پارلمان گفت كه واقع بینانه نیست كه دولت 10 روز قبل از انتخابات پارلمانی لایحه ای را تغییر دهد.

'دوشان پتروویچ' وزیر كشاورزی، جنگلبانی و آبرسانی صربستان نیز پیشتر در اعتراض كشاورزان به سیستم جدید یارانه دولت گفته بود كه اقدامات جدید وزارت كشاورزی دو هدف را دنبال می كند؛ یكی اینكه تعداد زیادی از مردم كه در بخش كشاورزی فعالیت دارند از تسهیلات و كمك های دولت برخوردار شوند و دوم اینكه زارعین برای بازدهی بیشتر تولیدات كشاورزی و دریافت كمك بیشتر از دولت در قبال تولیدات خود، تشویق شوند.

كشاورزان معترض صربستان در اواخر ماه گذشته میلادی نیز با تراكتورهای خود در مقابل ساختمان نخست وزیری در بلگراد تجمع كردند و با ارائه نامه ای به مقامات دولتی نسبت به چگونگی پرداخت یارانه های دولتی اعتراض كردند.

اروپام**2061**1596