۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 80102469
T T
۰ نفر

بيش از 11 هزار شغل كشاورزي در فارس ايجاد شده است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 80102469

شيراز- مدير امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: در سال گذشته با واگذاري دو هزار و 345 هكتار زمين براي بيش از يازده هزار نفر در اين استان در بخش كشاورزي شغل ايجاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمد كریمی اظهار داشت: در سال گذشته 294 هكتار زمین به اجرای طرح های زراعی، 89 هكتار به منظور احداث باغ، 260 هكتار به منظور طرح‌های كشاورزی از قبیل دامداری، مرغداری، گلخانه و طرح‌های مرتبط با بخش كشاورزی و یك‌هزار و 702 هكتار برای طرح‌های صنعتی، خدماتی، گردشگری و ایجاد شهرك‌های صنعتی واگذار شد.

وی خاطرنشان كرد: همچنین با واگذاری دو هزار و 345 هكتار اراضی برای طرح‌های تولیدی كشاورزی و غیركشاورزی ازقبیل، صنعتی، خدماتی و گردشگری در استان فارس برای 11 هزار و 725 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

كریمی تصریح كرد: علاوه بر ایجاد اشتغال برای 11 هزار و 725 نفر، 25 میلیارد ریال نیز از محل اجاره و فروش اراضی به حساب خزانه دولت واریز شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد كشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به یكی از موارد مشكل‌ساز در حوزه زمین در سطح استان فارس اشاره كرد و گفت: حل و فصل مشكلات زارعان صاحب نسق كه در اجرای قانون و مقررات اصلاحات ارضی صاحب ملك و زمین شدند، همواره دردسرساز بوده و سبب ایجاد چالش‌هایی شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد كشاورزی فارس ادامه داد: اگر چه اجرای این قانون به 48 سال قبل بر می‌گردد اما هنوز در مورد نحوه اجرایی آن شاهد شكایاتی از زارعان و حتی مالكان رقبات مشمول اصلاحات ارضی هستیم كه شورای اصلاحات ارضی این مدیریت موظف به رسیدگی آن است.

این مقام مسئول تصریح كرد: در سال گذشته 411 هكتار اراضی مشمول اصلاحات ارضی تعیین تكلیف و اسناد آن به ذی‌نفعشان تسلیم شد كه در سال جاری نیز این موضوع با جدیت لازم دنبال می‌شود.

وی از تمام زارعان صاحب نسقی كه در اجرای قانون و مقررات اصلاحات ارضی صاحب ملك یا زمین شدند و تاكنون به دلایلی موفق به اخذ اسناد آن نشده‌اند درخواست كرد كه برای اخذ اسناد اراضی نسقی خود به واحدهای امور اراضی این مدیریت واقع در جهاد كشاورزی شهرستان‌ها مراجعه كنند.

كریمی در پایان به متصرفان اراضی موات ماده 117 و اراضی بایر مرحله نخست اصلاحات ارضی سهم دولت اخطار كرد كه به منظور تعیین تكلیف متصرفات خود در اسرع وقت به جهاد كشاورزی شهرستان‌ها مراجعه كنند در غیر این صورت طبق مقررات با این گونه متصرفان رفتار می‌شود.

مدیر امور اراضی استان فارس همچنین از تشكیل 287 پرونده علیه متصرفان به اراضی دولتی اشاره كرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف دستگاه قضایی، 214 رأی به نفع دولت صادر شد.ك/1

700/681/679