۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۴۷
کد خبر: 80106282
T T
۰ نفر
79 كيلومتر از خط دوم محور بجنورد - جنگل گلستان امسال افتتاح مي شود

بجنورد - معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور گفت: تا پايان امسال 79 كيلومتر از خط دوم طرح چهار خطه محور بجنورد - جنگل گلستان به بهره برداري مي رسد.

'احمد صادقی' روز سه شنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح یاد شده در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: 32 كیلومتر از این محور باید تا تیرماه امسال و زمان آغاز تعطیلات تابستانی بهره برداری شود.

وی اضافه كرد: 42 كیلومتر دیگر این مسیر نیز تا محدوده 'چمن بید' كه نیمی از مسیر چهار خطه محور مزبور را تشكیل می دهد، حداكثر تا پایان سال 91 باید تكمیل و افتتاح شود.

مدیر عامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: تمام مطالبات پیمانكار از سوی وزارت راه و شهرسازی پرداخت شده است و مشكلی نیز برای تامین اعتبار اجرای مابقی این محور وجود ندارد.

صادقی به پیمانكار این پروژه دستور داد تا برای شتاب بخشیدن در اجرای طرح چهار خطه محور بجنورد - جنگل گلستان با تجهیز امكانات به صورت سه نوبته فعالیت كند.

محور بجنورد - جنگل گلستان در غرب خراسان شمالی 145 كیلومتر طول دارد كه 70 درصد از سوانح رانندگی این استان در این محور رخ می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد گفت: طرح انجام روزانه دو پرواز به صورت صبح و شب از این فرودگاه به مقصد بجنورد در دست بررسی است.

صادقی افزود: با نصب دستگاه 'آی ال اس'در فرودگاه بجنورد، پروازهای فرودگاه مركز خراسان شمالی روزانه دو پرواز افزایش خواهد یافت.

وی اضافه كرد: این دستگاه خریداری و به كشور حمل شده و در حال ترخیص از گمرك است و بزودی برای نصب به استان خراسان شمالی انتقال می یابد. ك/3

2712/626
۰ نفر