۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 80120065
T T
۰ نفر
نماينده مجلس:اجراي كامل طرح هاي نيمه تمام دولت تربت حيدريه را متحول مي كند

تربت حيدريه- نماينده مردم تربت حيدريه، زاوه و مه ولات در مجلس شوراي اسلامي گفت: با اجراي كامل طرح هاي نيمه تمام مصوبات سه دوره سفر هيات دولت، اين شهرستان متحول مي شود.

'محمدعلی رضایی' روز سه شنبه در آستانه سفر هیات دولت به خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: البته بیشتر مصوبات سفرهای استانی در این شهرستان اجرایی شده كه كمك بزرگی به رشد و بالندگی این منطقه كرده است.

رضایی افزود: ارتقای دانشگاه ها، گازكشی و انتقال آب به روستاها،ساخت مسكن مهر، ساخت خانه های روستایی و ساخت و مقاوم سازی 10هزار واحد مسكونی آسیب دیده در زلزله تنها بخشی از اقدامات دولت در این منطقه است.

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نزدیك شدن سفر چهارم هیات دولت به خراسان رضوی بخصوص تربت حیدریه مردم و مسوولان خواستار بررسی و اتمام پروژه های باقیمانده مصوبات سه دور سفر به این شهرستان هستند.

وی به پروژه های نیمه تمام سه سفر هیات دولت به تربت حیدریه اشاره كرد و افزود: دغدغه اصلی مردم این شهرستان كارخانه فولاد، منطقه گردشگری پیشكوه، ساخت فرودگاه، نیروگاه برق و مجتمع فرهنگی وهنری است.

رضایی با اشاره به پروژه فولاد تربت حیدریه اظهار داشت: در دور اول سفر هیات دولت به این شهرستان مجوز ساخت دو پروژه فولاد به بخش خصوصی داده شد كه تاكنون به علت كمبود اعتبار تنها 20 تا 30 درصد رشد داشته است.

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر كارخانه فولاد در تربت حیدریه به بهره برداری برسد بطور قطع مشكل بیكاری مردم این منطقه تا حدودی رفع می شود.

وی نبود فرودگاه در تربت حیدریه را یكی دیگر از مشكلات مردم این منطقه دانست و خاطر نشان كرد: كلنگ احداث فرودگاه شهید مدرس این شهرستان به زمین زده شده اما تاكنون به علت كمبود اعتبارات تكمیل و بهره برداری نشده است.

وی اظهار داشت: ساخت مجتمع فرهنگی و هنری نیز یكی دیگر از خواسته های مهم فرهنگ دوستان این شهرستان است كه به علت نبود اعتبار فقط 30 درصد رشد داشته است.

وی به منطقه گردشگری پیشكوه تربت حیدریه اشاره كرد و افزود: ساخت منطقه گردشگری پیشكوه یكی دیگر از مصوبات سفر هیات دولت به این شهرستان بود كه قرار شد در این مكان تفرجگاه و مكانهای گردشگری مناسب ایجاد شود ولی اعتباری در این زمینه اختصاص نیافته است.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش بایگ تربت حیدریه از ظرفیتهای بسیار خوبی در بخش معادن روبروست و ضرورت دارد ،دولت در این منطقه سرمایه گذاری كند.

رضایی ادامه داد: از معادن بخش بایگ می توان سنگ معدن،سنگ زینتی،طلا و خاك های بسیار مناسب را استخراج و از همه مهمتر برای مردم نیز شغل ایجاد كرد.

وی با اشاره به قابلیت های كشاورزی این منطقه، افزود: زعفران تربت حیدریه در جهان معروف است اما تاكنون نتوانسته جایگاه خود را در این خصوص پیدا كند.

وی به مشكلات زعفرانكاران اشاره كرد و اظهار داشت: پژوهشكده زعفران كه یكی از مصوبات سفر هیات دولت به تربت حیدریه بود، تاكنون 95 درصد رشد داشته و اگر زیر ساخت های آن انجام و به بهره برداری برسد كمك بزرگی به زعفرانكاران این منطقه خواهد شد.

2691/659/330
۰ نفر