۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۴۱
کد خبر: 80125376
T T
۰ نفر
واترپلوي بزرگسالان كشور به دليل نبود اسپانسر قوي از موقعيت مناسبي برخوردار نيست

زنجان - سرمربي خارجي تيم ملي واترپلوي كشور گفت: ورزش واترپلوي بزرگسالان كشور به دليل نبودحمايت كننده مالي قوي از موقعيت مناسبي برخوردار نيست.

'رومان پولاچیك' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینكه تیم ملی واترپلوی بزرگسالان در سال های اخیر از موقعیت ضعیفی برخوردار بوده ، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود با تقویت بزرگسالان ، این تیم به جایگاه برتر قبلی و شایسته جهانی خود برگردانده شود.

وی ، یكی از مشكلات رده جوانان را در این رشته نبود لیگ برتر دانست و اظهار كرد: برگزاری هر از چندگاه مسابقات قهرمانی كشور به جایگاه برتر واترپلو آسیب می رساند و باید تلاش شود مسابقات لیگ برتری برگزار شود.

سرمربی خارجی تیم ملی واترپلوی كشور گفت: حركت مستمر و برگزاری منظم لیگ برتر لازمه برگرداندن تیم به جایگاه برتر جهانی خود است.

پولاچیك ، به برگزاری اردوی تیم ملی واترپلوی زیر 19 سال در زنجان اشاره و افزود: هدف اردوی انتخابی تیم ملی واترپلوی نوجوانان آماده سازی بازیكنان برای اعزام به رقابت های آسیایی در قزاقستان و جهانی در استرالیا می باشد.

وی اذعان داشت: بازیكنان نوجوان واترپلوی كشور به دلیل همزمانی تمرین با امتحانات پایان ترم آنها از تمركز مناسبی برخوردار نیستند.

سرمربی تیم ملی واترپلوی كشور اظهار كرد: این بازیكنان پس از پایان اردو در زنجان تا چهار هفته زیر نظر مربیان تیمی خود تمرینات را ادامه می دهند تا اردوی بعدی در یكی از استان های كشور تشكیل شود.

پولاچیك ، به موقعیت برتر تیم واترپلوی زیر 17 سال كشور اشاره و خاطرنشان كرد: این تیم پارسال مقام نخست آسیا را كسب كرد.

این مربی سرشناس 48 ساله اسلواكی كه هدایت تیم ملی واترپلو را برعهده دارد، ابراز امیدواری كرد: تیم ملی زیر 17 سال بتواند نتایج بهتری در مسابقات شهریور ماه آسیایی در قزاقستان به دست آورد.

به گزارش ایرنا ، مسابقات واترپلو 'جام آینده سازان و انتخابی تیم ملی' از روز پنجشنبه با حضور تیم های مختلف و بازیكنان برتر از نقاط مختلف ایران در زنجان آغاز شده است.

این رقابت ها در دوگره سنی 16 تا 17 سال و 18 تا 19 سال در 'استخر شهید شهبازی' مجموعه ورزشی 15 خرداد زنجان آغاز شده و ورزشكاران برتر چهار منطقه 'زنجان ، تهران ، توابع تهران و آذربایجان شرقی' به صورت تیمی در این مسابقات شركت دارند.

ورزشكاران استان های 'كرمان ، كرمانشاه ، گیلان ، خراسان رضوی اصفهان' نیز به صورت انفرادی به مسابقات انتخابی تیم ملی واترپلو در زنجان دعوت شده اند.

/522 /7325/ 640
۰ نفر