۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۳۴
کد خبر: 80128913
T T
۰ نفر
تلاش و همت نيروهاي جهاد كشاورزي همانند دوران دفاع مقدس است

تبريز- رييس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت: نيروهاي جهادكشاورزي در عرصه توليد نيز همانند دوران دفاع مقدس با تمام توان در راستاي توسعه بخش كشاورزي تلاش مي كنند.

مسعود محمدیان، روز یكشنبه در یادواره سرداران و شهدای سنگرساز بی سنگر جهاد سازندگی آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش های ایثارگرانه جهادگران در طول سال های دفاع مقدس، افزود: جهادگران استان در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ تحمیلی در جنوب و غرب كشور اسلامی، همپا و دوشادوش رزمندگان اسلام با پیروی از ولایت، با تلاش و مجاهدت خویش، بخشی از دین خود به اسلام و كشور اسلامی را با تقدیم شهدا به پیشگاه اسلام ادا كردند.

وی با اشاره به اینكه نیروهای جهادی در دوران دفاع مقدس با تمام توان و قدرت از دین و میهن اسلامی حراست و پاسداری كردند، گفت: اكنون كه ایران اسلامی، در زمینه های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، با پیشرفت و ترقی خود، زمینه یاس دشمنان را فراهم آورده است، جهادگران همچنان ایثارگرانه در صحنه تولید حضور دارند و خودكفایی در بخش كشاورزی را همت خود قرار داده اند.

محمدیان خاطرنشان كرد: دستاوردهای كنونی، ثمره خون پاك شهدایی است كه خالصانه و صادقانه با پیروی از ولایت فقیه زمان، پای به میدان كارزار گذاشتند.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای رسیدن به توسعه پایدار در بخش كشاورزی گفت: تمام موفقیتها نشئت گرفته از نگرش جهادی برای رسیدن به توسعه همه جانبه در بخش مهم و استراتژیك كشاورزی است.

وی اظهاركرد: جهاد كشاورزی در سال' تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی' تمام تلاش خود را معطوف تحقق اهداف ملی در توسعه بیش از پیش عرصه كشاورزی كرده است.

این یادواره باحضور مسوولان، فرماندهان نظامی، خانواده معظم شهدا، رزمندگان دوران جنگ تحمیلی، آزادگان، جانبازان و مردم شهید پرور آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

نیروهای پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان آذربایجان شرقی در قالب تیپ 57 فجر، در طول هشت سال دفاع مقدس، در جبهه های جنگ تحمیلی غرب و جنوب كشور ، ساخت هفت هزار و 280 كیلومتر جاده تداركاتی و مواصلاتی، احداث 360 پایگاه پدافندی، سه هزار و 500 سنگر در انواع مختلف، ایجاد پنج هزار كیلومتر خاكریز، احداث 11سایت موشكی و ساخت انواع استحكامات را بعهده داشت.

جهاد سازندگی استان آذربایجان شرقی، در طول دوران دفاع مقدس، 116 شهید جهادی را تقدیم اسلام و میهن اسلامی كرده و 340 جانباز و 51 آزاده سرافراز یادگاران جهاد این استان می باشند.

حاج محمد حسن كسایی، حاج بهروز پور شریفی، محمد صادق خداداد لشگری، حاج احمد شفیع زاده از سرداران و فرماندهان تیپ پشتیبانی و مهندسی جنگ 57 فجر جهاد سازندگی آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس و از كاروان شهدای این نهاد مقدس محسوب می شوند.

7232/587