۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۰۰
کد خبر: 80129830
T T
۰ نفر
ارزش و منزلت بانوان با پيروزي نظام اسلامي به جايگاه حقيقي خود رسيده است

زنجان- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، زنان در دين مبين اسلام را داراي جايگاهي رفيع دانست و گفت: ارزش و منزلت بانوان با پيروزي نظام اسلامي به جايگاه حقيقي خود رسيده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام' علی خاتمی' روز یكشنبه در جمع مشاوران امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی استان زنجان، افزود: دین مبین اسلام با روش واقع بینانه خود، معضل بزرگ دنیای متمدن و غیر متمدن در زمینه جایگاه و منزلت زنان را مرتفع كرده است.

وی، با بیان اینكه در دین اسلام زنان و مردان نسبت به هم امتیازات خاصی ندارند، یادآورشد: ایمان و عمل صالح از عوامل اصلی امتیازات انسانها نسبت به یكدیگر محسوب شده و زنان و مردان تنها با بهره مندی از این عوامل مشمول حیات طیببه می شوند.

حجت الاسلام خاتمی، با اشاره به اینكه در دوران جاهلیت و متجدد به شیوه های مختلف زنان مورد ظلم قرار گرفته اند، افزود: دین مبین اسلام با نگاه جدی به منزلت بانوان، این مشكل را مورد توجه جدی قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر حضور زنان در طول هشت سال جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی دوشادوش مردان و گاهی پیشتر از آنها را یادآور شد و گفت: زنان ایران اسلامی در تداوم انقلاب اسلامی نقش اساسی بر عهده دارند و به نحو احسن به این وظیفه خود عمل می كنند.

وی، تربیت انسان های قوی و نیرومند، مدیریت صحیح خانواده ها، حفظ اساس و بنیاد خانواده ها، قدرت تحمل و انعطاف پذیری را از خصوصیات مهم بانوان دانست و اظهار داشت: باید برای حفظ كرامت جایگاه بانوان در جامعه در هر شرایطی تلاش شود.

حجت الاسلام خاتمی، افزود: در زمان حاضر حضور زنان ایران اسلامی در عرصه های مختلف و هم چنین موفقیت های آنها بیش از مردان و از افتخارات ارزشمند جامعه ایران اسلامی محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، با بیان این كه بانوان از لحاظ خصوصیات روحی و روانی آسیب پذیرند، بر حفظ عفت عمومی در جامعه اسلامی به ویژه در بین زنان تاكید كرد و گفت: زنان در حفظ بنیاد گرم خانواده و نیز تربیت صحیح فرزندان نسبت به مردان نقش بسزایی ایفا می كنند.

وی، با اشاره به نگاه واقع بینانه دین اسلام به جایگاه زنان افزود: بانوان باید در همه مراحل زندگی سیره حضرت فاطمه زهرا(س) را الگو و سرمشق خود قرار داده و همواره ادامه دهنده راه آن حضرت باشند.

حجت الاسلام خاتمی، با بیان این كه بانوان باید همواره همسری مهربان، فداكار و دلسوز برای مردان باشند، گفت: موفقیت مردان در طول تاریخ اسلام مرهون زحمات مادران و همسران می باشد.

وی، افزایش سطح آگاهی، صبر و تحمل و برخورد مناسب را از لازمه های تأثیر گذاری حضور زنان در ادارات دانست و گفت: بانوان شاغل باید با روشنگری خود خلع های موجود را مرتفع كرده و نقش خود را به نحو احسن انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، به سالروز ولادت حضرت امام خمینی (ره) اشاره كرد و گفت: امام راحل با درایت های هوشمندانه خود بزرگ ترین انقلاب دینی و مردم سالاری را پایه گذاری كرد و امروز پس از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم از آثار و بركات آن بهره مند می شوند.

خ – م / 522