۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۱۶
کد خبر: 80130916
T T
۰ نفر
كشاورزان اهواز رتبه اول صرفه‌جويي برق را كسب كردند

اهواز- مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز گفت: مشتركان كشاورزي شركت توزيع نيروي برق اهواز رتبه نخست مديريت مصرف برق را در كشور از آن خود كردند.

به گزارش دوشنبه روابط عمومی شركت توزیع نیروی برق اهواز،' یدالله حضرتی' اظهار داشت: مشتركان كشاورزی با مصرف انرژی بیش از 402 میلیون كیلووات ساعت حدود 7 درصد مصرف برق شهرستان اهواز را به خود اختصاص می‌دهند.



وی افزود: با همكاری مشتركان كشاورزی در سال 90 بیش از 30 میلیون كیلووات ساعت انرژی در ساعت اوج مصرف برق صرفه‌جویی شد كه رتبه اول بهینه‌سازی مصرف انرژی مشتركان كشاورزی در كل كشور را رقم زد.



حضرتی در خصوص حمایت از مشتركان كشاورزی همكار در برنامه‌های مدیریت مصرف برق گفت: این شركت مطابق دستورالعمل وزارت نیرو با مشتركان كشاورزی كه قادر به صرفه‌جویی انرژی و یا جابه‌جایی مصرف از ساعت پیك بار شبكه به ساعت‌های دیگر شبانه روز باشند نسبت به انعقاد قرارداد همكاری اقدام كرده و به میزان انرژی صرفه جویی شده در ساعات اوج مصرف برق بابت همكاری به این مشتركان تخفیف می‌دهد.



به گفته حضرتی، در سال 90 بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال تخفیف همكاری به مشتركان كشاورزی همكار در طرح بهینه سازی مصرف انرژی پرداخت شده است.



مدیرعامل شركت توزیع برق در پایان با اشاره به آغاز دوره گرم سال و افزایش بار شبكه برق خواستار همكاری تمام مصرف‌كنندگان در صرفه‌جویی انرژی برق شد و گفت: مدیریت مصرف انرژی در بخش‌های تولیدی نظیر كشاورزی و صنعت با رعایت استانداردها و ممیزی انرژی و جابه جایی بار این مشتركان از ساعات اوج مصرف برق به ساعات دیگر صورت می‌پذیرد تا ضمن صرفه‌جویی انرژی هیچ‌گونه كاهش در تولید این مشتركان حاصل نشود.



وی تصریح كرد: از طرف دیگر برای بخش‌های غیرتولیدی نظیر مشتركان خانگی، تجاری و اداری بیشترین سهم مصرف انرژی در تابستان مربوط به تجهیزات سرمایشی است كه مدیریت در استفاده بهینه از این لوازم و سرویس دوره‌ای و خاموش نمودن این تجهیزات هنگام ترك اتاق می‌تواند موجب صرفه جویی انرژی شود.

ك/1 7158/641