۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۰۰
کد خبر: 80133345
T T
۰ نفر
چرخه توليد آثار در حوزه هنري كشور به راه افتاده است

كرمانشاه – رييس حوزه هنري كشور گفت: افزايش توليدات هنري اولويت اول حوزه هنري كشور است و خوشبختانه در چند سال اخير اين چرخه به راه افتاده است هر چند تا حد مطلوب فاصله زيادي وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن مومنی در آیین افتتاحیه سومین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری در سرسرای انتظار كرمانشاه، افزود: در عصر كنونی، جهان شرایط خاصی را سپری می كند و اگر هنرمندان ایرانی بتوانند با استفاده از ابزار هنر بطرف ایجاد تمدن نوین اسلامی گام بردارند، نقش مهمی را در چالشهای اخیر جهان و غلبه فرهنگ ایرانی اسلامی در دنیا، ایفا كرده اند.

وی در ادامه به اهمیت بسزای نقش ادبیات و هنر در مبارزه با استكبار جهانی پرداخت و گفت: متاسفانه هنرمندان كشورمان درخصوص این موضوع كوتاهی می كنند و در خلق آثار خود مبارزه با دشمن را نادیده می گیرند.

مومنی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان ' تولید ملی ، حمایت از كار و سرمایه ایرانی ' گفت: هنگامی كه درخصوص تولید ملی صحبت می شود اذهان ناخودآگاه به سمت تولید اقتصادی كشانده می شود، در حالیكه كشور ما در بخش تولیدات فرهنگی و هنری از موقعیتی مناسب برخوردار است.

وی با بیان اینكه در بخش تولیدات اقتصادی، ایرانیان استفاده از برخی كالاهای خارجی را ترجیح می دهند، افزود: این در حالیست كه در بخش هنر، مردمان كشورمان تولیدات ایرانی را بر تولیدات خارجی ترجیح می دهند.

رییس حوزه هنری كشور گفت: امید است در این راستا بتوانیم گامی مهمی را در افزایش آثار و تولیدات هنری برداریم و این بخش را به جایگاه ممتازی برسانیم.

وی در پایان كرمانشاه را میزبانی خوب برای برگزاری این جشنواره خواند و گفت: مهمان نوازی و متمدن بودن مردمان این دیار بر كسی پوشیده نیست.

سومین جشنواره آثار و تولیدات مراكز استانی حوزه هنری تا 28 اردیبهشت ماه جاری با حضور بیش از 600 میهمان در رشته های مختلف هنری از سراسر كشور به میزبانی كرمانشاه ادامه دارد.

7450/571