۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۱۱
کد خبر: 80136084
T T
۰ نفر

افتتاح نمايشگاه آثار هنرمندان مكزيك

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۱۱
کد خبر: 80136084
افتتاح نمايشگاه آثار هنرمندان مكزيك

استان تهران- نمايشگاه مروري بر آثار پاپ آرت، اُپ آرت و آثار چاپي هنرمندان مكزيك روز سه‌شنبه(26 ارديبهشت) با حضور مسوولين فرهنگي-هنري، سفير مكزيك و هنرمندان در موزه هنرهاي معاصر تهران افتتاح شد.

به گزارش ایرنا از موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه مروری بر آثار پاپ آرت، اُپ آرت و آثار چاپی هنرمندان معاصر مكزیك با یكصد و 15 اثر از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، روز سه‌شنبه(26 اردیبهشت) با حضور 'حمید شاه آبادی' معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری، 'كارلوس تیرادو زاوالا' سفیر جمهوری مكزیك، استادان و هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.

'حمیدشاه آبادی' معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه‌هایی كه هر كدام به نوعی نیازهای گروه خاصی از هنرمندان را تأمین می كند و اقداماتی كه در موزه صورت می گیرد همه در راستای مأموریت تخصصی این موزه است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌هایی كه هر كدام به نوعی نیازهای گروه خاصی از هنرمندان را تأمین می كند و به همه سبك‌ها و گونه‌ها توجه می شود، دل هنرمندان و مشتاقان هنر را آرام می كند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری با بیان اینكه فرهیختگان و هنر دوستان برای توسعه روابط كشور، از هنر و از كالای هنری بهره می‌برند، اظهار داشت: این زبان و آثار هر كدام علاوه بر این كه اثر بخشی خود را در فرهنگ و تمدن كشورها دارند امروز باعث توسعه روابط و تعریف غرور ملت‌ها شده‌اند.

'كارلوس تیرادو زاوالا' سفیر جمهوری مكزیك نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: این افتخار بزرگی است كه این آثار را كه 52 اثر از هنرمندان مكزیكی است به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا كنم.

وی اظهار داشت: همزمان با دویستمین سال استقلال و صدمین سال انقلاب مكزیك، دولت مكزیك در نظر دارد 52 اثر از آثار هنرمندن مكزیك را به 52 موزه در كشورهای مختلف اهدا كند و با در نظر گرفتن قدمت تاریخی ایران، این هدیه به موزه هنرهای معاصر تهران تعلق گرفت.

سفیر مكزیك در ادامه گفت: این هدیه كوچكی از هنرمندان مكزیكی به هنرمندان ایرانی و تمام ملت ایران است تا روابط دو كشور ایران و مكزیك ارتقا یابد.

تیرادو زاوالا افزود: شاید زبان مكزیكی و زبان ایرانی بسیار با هم متفاوت باشد اما هنر این دو كشور یكسان است و این رابطه هنری موجب افتخار كشور مكزیك است.

نمایشگاه پاپ آرت، اُپ آرت و آثار چاپی هنرمندان مكزیك تا 26 مرداد ماه سال جاری همه روزه به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت 10 صبح تا 18 در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.

بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران روز پنجشنبه( 28 اردیبهشت) به مناسبت روز موزه و موزه‌داری رایگان است.

تهرام/7245/1275
۰ نفر