۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۵۷
کد خبر: 80140093
T T
۰ نفر
اعتبار 100 ميليارد ريالي بانك توسعه صادرات به شركت‌هاي دانش بنيان

تهران- يك عضو هيات مديره بانك توسعه صادرات از اختصاص 100 ميليارد ريال اعتبار از سوي بانك توسعه صادرات جهت حمايت از شركت هاي نوپاي دانش بنيان خبر داد.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دكتر'حسین عیوضلو'، عضو هیات مدیره بانك توسعه صادرات گفت : در حال حاضر روند توسعه صادرات در كشور به پیشرفت های چشمگیری دست یافته كه این مهم به دلیل ایجاد نهادهای پشتیبان در این زمینه مانند معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بانك توسعه صادرات، صندوق توسعه صادرات و سازمان توسعه صادرات محقق شده است.

وی توسعه صادرات را نیازمند نهادسازی در این زمینه دانست و افزود: بانك توسعه صادرات به روش های مختلف شامل تامین مالی، صدور ضمانت نامه، اعتبار فروشنده و اعتبار خریدار از صادركنندگان داخلی، حمایت می كند. علاوه بر این بانك توسعه صادرات، خدمات مناسبی برای واردات در اختیار وارد كنندگان هم قرار می دهد.

عیوضلو درباره برنامه های بانك توسعه صادرات برای توسعه صادرات كالا و خدمات دانش بنیان افزود: بانك توسعه صادرات در یك حركتی جدید پیش قدم شد و از طریق همكاری استراتژیك با دانشگاه صنعتی شریف توانست صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات و فناوری شریف را تاسیس كند.

عضو هیات مدیره بانك توسعه صادرات گفت: هدف از این نوع نهادسازی‌ها این است كه محصولات با فناوری بالا و دانش‌بنیان بتوانند فرایند مناسب برای تامین حمایت های مالی را پشت سر گذارند و از حمایت های لازم برخوردار شوند.

وی خاطرنشان كرد: شركت‌های دانش‌بنیان نوپا در فرایند اولیه تكامل خود از توانایی‌های مالی، تضمین ها و وثیقه های لازم برخوردار نیستند و لازم است كه نهادهای پشتیبان برای حمایت از این شركت‌ها وجود داشته باشد.

وی همچنین یادآور شد: علاوه بر تاسیس این صندوق، بانك توسعه صادرات سال گذشته مصوبه ای داشت كه بر اساس آن باید 100 میلیارد ریال اعتبار به شركت‌های نوپای دانش‌بنیان اختصاص یابد. در حال حاضر نیز دستور‌العمل ویژه‌ای برای این مصوبه در حال تصویب است تا شعب بانك توسعه صادرات بتوانند در این زمینه خدمات ارائه كنند.

علمی**9190**1544
۰ نفر