كانون پرورش فكري در ساختن شخصيت آينده سازان كشور نقش دارد

ساري - مدير كانون پرورش فكري كودكان و نو جوانان مازندران گفت : اين كانون در ساختن شخصيت آينده سازان كشور نقش موثري دارد.

' قاسم عزیززاده گرجی ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاثیر گذاری كانون بر جامعه ، افزود : در حال حاضر شاهد حضور موفق چهره های قدیمی كانون در منصب های اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و علمی هستیم.

وی گفت : كانون پرورش فكری نه تنها به تولید محصولات فرهنگی و هنری می پردازد ، بلكه در تولید سرمایه های نیروی انسانی در جامعه نقش آفرین است.

او تربیت دینی و محصولات فرهنگی با رویكرد مذهبی و بومی را در موفقیت و بقای كانون پرورش فكری بسیار موثر دانست و با بیان اینكه توجه به كودك و نوجوانان از آموزه های دینی است ، افزود : تربیت فرزندان در نهاد خانواده مورد تاكید اسلام و ائمه معصومین است.

عزیززاده گرجی به فرایند تربیتی اشاره كرد و گفت : این فرایند تصادفی نیست و نیازمند سه اصل برنامه، زمان و مكان است.

وی ، جهان بینی توحیدی و اختیار و علاقه فرد را در تربیت اثر گذار دانست و افزود : جامعه اسلامی به بصیرت نوجوانان تاكید دارد كه این امر مسوولیت كانون پرورش فكری را سنگین تر می كند.

او ادامه داد : با توجه به حساس بودن تربیت در دوران كودكی ف باید دانست این دوران زمان شكل گیری شخصیت فرد است و نباید به بیراهه رفت.

عزیز زاده گرجی به فعالیت های كانون در پرورش استعدادها اشاره كرد و گفت : تمام مقتضیات موجود فراهم شده است تا مربیان كانونی از روی صدق به صورت عملی به پرورش ذهن كودكان و نوجوانان بپردازند.

وی افزود : اعضای دیرین كانون پرورش فكری و آنانی كه بخشی از مهم ترین روزهای زندگی خود را در كانون گذراندند ، می تواند چشم انداز وسیع و عمیقی را به نسل جدید كانونی هدیه دهند.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان مازندران به ایجاد فراكسیون حمایت از كودكان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی اشاره كرد و گفت : منتخبان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی كه تعدادی از انان خود از اعضای قدیم كانون پرورش فكری بودند ، با ورود به مجلس درصدد راه اندازی این فراكسیون هستند.ك/3

1888/1654