۱۱ خرداد ۱۳۹۱، ۸:۲۵
کد خبر: 80161552
T T
۰ نفر
راه جلوگيري از ابتلا به بيماري تب كنگو رعايت نكات ساده بهداشتي است

سمنان – معاون فني اداره كل دامپزشكي استان سمنان رعايت نكات ساده بهداشتي را راه ايمن و تضميني براي جلوگيري از ابتلاء به بيماري تب خونريزي دهنده كريمه كنگو دانست.

'محمد سعیدی' روز پنجشنبه گفت: این بیماری مهلك ویروسی قابل انتقال بین انسان و حیوان است و كنه ها عامل اصلی انتقال آن محسوب می شوند كه انتقال این بیماری در گستره جغرافیایی آفریقا، آسیا، خاورمیانه و اروپای شرقی عنوان شده است.

وی كشتار نكردن دام به صورت غیربهداشتی و خارج از كشتار مجاز، نخریدن گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشكی، خرید فرآورده های دامی از مراكز تحت نظارت و تایید دامپزشكی، نگهداری گوشت و آلایش خوراكی (كبد) خریداری شده پیش از مصرف حداقل به مدت 24 ساعت در دمای بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد در یخچال و استفاده از دستكش هنگام خرد كردن گوشت و آلایش خوراكی را از توصیه های مهم بهداشتی در این زمینه عنوان كرد.

وی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و فعالیت بیشتر كنه ها امكان انتشار این بیماری بیشتر می شود.

سعیدی یادآور شد: كشاورزان، دامداران، كارگران دامداری ها،‌دلالان دام، چوپان ها، كاركنان كشتارگاه ها، شیردوشان، پشم چینان، كاركنان دامپزشكی و پزشكی، كاركنان آزمایشگاه ها و ... از مهمترین مشاغل تحت خطر بیماری تب خونریزی دهنده كنگو هستند.

معاون فنی اداره كل دامپزشكی استان سمنان از كنترل و نظارت مستمر كارشناسان این اداره كل بر گلوگاه های انتشار این بیماری مهلك از جمله در اماكن دامی، كشتارگاه ها و مراكز عرضه خبر داد.ك/1

611/599/608