۱۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۲۷
کد خبر: 80161959
T T
۰ نفر
10 اختراع در دانشكده دندانپزشكي مشهد به ثبت رسيده است

مشهد - معاون پژوهشي دانشكده دندانپزشكي مشهد از ثبت 10 اختراع در حوزه دهان و دندان و تجهيزات دندانپزشكي در اين دانشكده خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه دانشگاه علوم پزشكی مشهد، دكتر 'اعظم سادات مدنی' افزود: این اختراعات كه از پارسال تاكنون صورت گرفته گام مهم و موثری در راستای خودكفایی و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی بوده است.

وی اختراع دستگاه شبیه ساز عمل نوشیدن برای انجام آزمونهای آزمایشگاهی بر روی مواد و تكنیكهای دندانپزشكی، دهانشویه گیاهی تركیبی چای سبز و آلوئه ورا برای درمان درد التهاب لثه، ساخت سولفات كلسیم به روش گرانول به عنوان پیوند استخوانی، طراحی وساخت نخ بخیه نانو سیلور، طراحی و تولید پانسمان نانو سیلور، فرمولاسیون دهانشویه گیاهی زنجبیل با اثر ضدالتهاب و ضدباكتری و نرم افزار آنالیز خنده را از جمله این اختراعات ذكر كرد.

او با اشاره به افزایش 63 درصدی مقالات ISI دانشكده دندانپزشكی مشهد در این مدت نیز گفت: 44 مقاله اعضای هیات علمی این دانشكده پارسال با رشد 63 درصدی در پایگاه بین المللی ISI نمایه شده است.

معاون پژوهشی دانشكده دندانپزشكی مشهد همچنین از رشد 11 برابری تعداد كتابهای چاپ شده از سوی اعضای هیات علمی این دانشكده خبر داد و افزود: پارسال 12 كتاب در دانشكده دندانپزشكی به ثبت رسیده است.ك/1

7487/664/664
۰ نفر