۱۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۴۹
کد خبر: 80164252
T T
۰ نفر

مردم ايلام آماده شركت در آيين معنوي اعتكاف شدند

۱۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۴۹
کد خبر: 80164252
مردم ايلام آماده شركت در آيين معنوي اعتكاف شدند

ايلام- در آستانه فرا رسيدن ايام اعتكاف مردم ايلام خود را براي شركت در اين آيين معنوي آماده مي كنند.

به گزارش ایرنا، بسیاری از مردم به ویژه جوانان این روزها در تكاپوی شركت در آیین معنوی اعتكاف برای پیوند دلهایشان با معبود هستند.

مردم با مراجعه به مساجد محل سكونت و دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی به تنهایی یا به همراه خانواده و اقوام و آشنایان آماده شركت در این آیین شده اند.

یكی از شهروندان ایلامی می گوید: رجب از ماه های پربركت است كه خداوند آنرا برای بندگان قرار داده تا نهایت استفاده را از آن ببرند.

'محمد عبداللهی' افزود: یكی از مهمترین كارها در این ماه شركت در آیین اعتكاف و گوشه نشینی برای خلوت با معبود است.

وی اظهار داشت: در این راستا افرادیكه دارای توانایی لازم هستند باید با شركت در این آیین از بركات معنوی این ماه بهره مند شوند.

فرد دیگری گفت: مردم نباید فرصت معنوی ماه رجب را بیهوده از دست دهند بلكه باید از این فرصت استثنایی در طول سال استفاده لازم را ببرند.

'سمانه الیاسی' افزود: ایام البیض یكی از بهترین فرصت ها برای راز و نیاز با خداوند و كسب معرفت برای جبران گناهان یكساله است.

وی بیان كرد: تجمع مردم در مساجد در این ایام نشانه وحدت و همدلی مردم و نمایشی زیبا از یكتا پرستی خداست.

اداره كل تبلیغات اسلامی ایلام نیز برای رفاه حال معتكفان با آماده كردن مساجد و برنامه ریزی فعالیتهای مختلفی را پیش بینی كرده است.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: مراسم معنوی اعتكاف فرصت مناسبی برای تقویت بنیه و باورهای دینی جوانان است.

حجت الاسلام 'حجت الله شریفی راد' به خبرنگار ایرنا گفت: ماه های محرم، رمضان، مراسم معنوی اعتكاف و مناسبت های مذهبی می تواند تاثیرات شگرفی در تقویت دین و باورهای مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: مراسم اعتكاف تاثیرات روحی و معنوی مثبتی را بر روی مردم داشته و باید از این فرصت ها استفاده شود.

وی با بیان اینكه مسوولان باید به عنوان یك راهبرد مناسب در مقابل جنگ نرم به اعتكاف نگاه كنند، افزود: آیین های مذهبی می تواند جامعه را در مقابل بسیاری از آسیب های اجتماعی بیمه كند.

وی افزود: باید از فرصت های ارزشمندی مانند اعتكاف كه به بركت اسلام فراهم شده است به نحو احسن استفاده كرد و در جامعه ترویج داد.

شریفی راد با بیان اینكه اعتكاف یك نقطه عطف در فعالیت های دینی است، گفت: این مراسم معنوی میلیون ها نفر از جوانان را در جامعه به مساجد می كشاند و در این مكان های مقدس حضور پیدا می كنند.

وی گفت: امسال پیش بینی می شود شش هزار نفر از مردم این استان در 60 باب مسجد معتكف شوند. ك/4

7171/540/565