۱۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۴۳
کد خبر: 80164430
T T
۰ نفر
شهيد رضايي نژاد دوران دبستان عضو كتابخانه عمومي آبدانان بود

ايلام - مسوول كتابخانه هاي عمومي آبدانان گفت: شهيد 'داريوش رضايي نژاد' از سال سوم دبستان و دوران ابتدايي، جزو فعال ترين اعضاي كتابخانه عمومي آبدانان بوده است.

'اردشیر بوستان' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر پایه اسناد موجود از جمله كارت های شناسایی اعضای ثابت كتابخانه، این شهید والامقام، در سال 65 با شماره كارت عضویت 245، یكی از اعضا بسیار فعال و منظم كتابخانه عمومی امیركبیر شهرستان آبدانان بوده است.

وی اظهار داشت: اسناد و مدارك موجود در بایگانی فعالیت های كتابخانه حاكی از آن است شهید رضایی نژاد نخبه ملی، از ابتدای دوران كودكی، عشق و علاقه بسیار زیادی به مطالعه كتاب های علمی و آموزشی و حل معادله ها و فرمول های پیچیده ریاضیات داشته است.

بوستانی اضافه كرد: دانشمند شهید، داریوش رضایی نژاد، در سن هشت سالگی به عضویت كتابخانه عمومی آبدانان درآمده و تا پایان تحصیلات متوسطه و ورود به دانشگاه، به طور مرتب با كتابخانه عمومی امیركبیر آبدانان رابطه مطالعاتی داشته و در طول هفته بین دو تا سه جلد كتاب در زمینه های علمی، آموزشی، رمان و زندگی نامه برخی دانشمندان، از كتابخانه تحویل گرفته و بدون یك روز دیركرد، آن ها را برگشت داده و كتاب های دیگری تحویل گرفته است.

شهید هسته ای، داریوش رضایی نژاد، صبح روز پنجشنبه، مورخ 29/11/56 در خانواده ای مذهبی در شهر آبدانان چشم به جان گشود.

وی از همان اوایل كودكی در سخن گفتن و دیگر فعالیت ها و اعمال، نبوغ خویش را به اطرافیان نشان داد و به سبب اینكه چثه اش ظریف تر و كمی ریزتر از هم سن وسالانش بود، همراه با متولدین 57 وارد دوره ابتدایی شد و همیشه با هوش و توانایی خود، معلم و دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می داد.

رضایی نژاد، كلاس سوم ابتدایی را در تابستان گذراند و دیگر سال های دوره ابتدایی، شاگرد نخست و نماینده كلاس بود؛ وی در دوره راهنمایی با توجه به ظرفیت بالای هوشی، مقطع دوم را نیز در تابستان و بطور جهشی گذراند و با عنایت به این سرعت بالا در كسب مدارج علمی، توانست پیش از هم كلاسی های خود، دوره متوسطه را به پایان برساند و در كنار آن نیز هیچ گاه از مطالعه غیر درسی فاصله نگرفت،

او در تیر ماه 73 موفق به اخذ دیپلم ریاضی شد و همیشه در مسابقه های علمی مدارس استان ایلام، مقام نخست را نیر بدست می آورد.

این شهید بزرگوار هسته ای، در مهر ماه 73 در رشته مهندسی برق، گرایش قدرت، در دانشگاه صنعتی مالك اشتر اصفهان بنا به انتخاب و علاقه خود پذیرفته شد.

شهید رضایی نژاد، با وجود نبوغ ذاتی در امور آزمایشگاهی، كه از ویزگی های تمامی نوابغ و مخترعان است، در تحصیل و پذیرش و اجرای آزمایش های علمی بسیار منظم و كوشا بود.

این دانشمند شهید، ضمن فراگیری و كسب تجربه، در رشته خود، در زمینه استفاده از رایانه و علوم كامپیوتری هم بسیار توانا بود.

داریوش بزرگ توانست در مدت هفت ترم، با رتبه نخست و به عنوان دانشجوی برتر دانشگاه خود دانش آموخته شود.

شهید رضایی نژاد در سال 78 در رشته مهندسی برق گرایش قدرت ودر مقطع كار شناسی ارشد در دانشگاه دولتی ارومیه مشغول به تحصیل شد.

شهید هسته ای ایران پس از بروز نبوغ ذاتی خود و در پی نگارش مقالات تخصصی و تحقیقاتی، از دانشگاههای معتبر اروپایی، از وی دعوت به عمل آمد و با وجود درخواست های فراوان این دانشمند وطن پرست و انقلابی، حاضر به همكاری با دشمنان و تحصیل در مراكز علمی آنان نشد.

شهید رضایی نژاد با قبولی در تمام مراحل آزمون دكترای سال 1390 در دانشگاه خواجه نصرین الدین طوسی، پذیرفته شد، اما با تاسف بسیار، فرصت به پایان بردن این مقطع تحصیلی را پیدا نكرد و در مردادماه سال 90 توسط عوامل خائن استكبار و مزدور صهیونیستی به شهادت رسید.

روحش شاد و یادش برای همیشه تاریخ گرامی باد. ك/3

7174/565