۱۴ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 80166008
T T
۰ نفر
اعتكاف، جلوه گر نمودن نور خدايي در دلها است

استان تهران- فيروزكوه- امام جمعه شهرستان فيروزكوه گفت: اعتكاف، تهي نمودن دل از اغيار و جلوه گر نمودن نور خدايي در آن است.

حجت الاسلام والمسلمین 'عبدالعلی استیری' در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرارسیدن 'ایام البیض'، اظهارداشت: اعتكاف فرصت مناسبی است تا انسانی كه در پیچ و خم های زندگی مادی غرق شد، به دور از تعلقات دنیوی در گوشه ای خلوت پناه برد و با سوز دل و اشك چشم، كدورت و زنگارهای گناه را از جان بزداید.

وی گفت: معتكفان دل از اغیار تهی می كنند و نور محبت خداوند را در آن جلوه گر می نمایند.

امام جمعه فیروزكوه با بیان اینكه اعتكاف در ادیان گذشته هم وجود داشته است و در اسلام به گونه ای دیگر مورد توجه و دستور قرار گرفته، خاطرنشان كرد: وقتی به سیره نبی مكرم اسلام (ص) نگاه می كنیم می بینیم با اینكه رسول خدا از آن عظمت والا برخوردار بودند و با اینكه بخش مهمی از شبانه روز خود را به عبادت اختصاص می دادند، باز هم به برپایی اعتكاف اهتمام ویژه ای داشته و خود را از اعتكاف بی نیاز نمی دانستند.

وی به كلامی از امام صادق (ع) اشاره كرد كه می فرمایند: 'در سالی كه جنگ بدر واقع شد چون در ماه رمضان بود رسول خدا نتوانستند در اعتكاف شركت كنند، ماه رمضان بعد رسول الله 10 روز به نیت قضای اعتكاف سال قبل و 10 روز هم به عنوان اعتكاف همان سال در مسجد معتكف شدند'.

حجت الاسلام والمسلمین استیری افزود: لذا آحاد مردم نیز باید از همین فرصت استفاده نمایند و زنگارهای دل را زدوده و چند روزی از زندگی مادی فاصله گرفته، به خدا نزدیك شوند و با نفس خود مبارزه كنند تا ان شاء الله از بركات معنوی اعتكاف بهره مند شوند.

وی فوائد اعتكاف را شامل دور شدن از مسائل روزمره ، جدا شدن از مردم عادی و آماده كردن خود برای عبادت در جمع، تقویت اراده و جهت دار نمودن عبادت عنوان كرد و افزود: اعتكاف نوعی احرام بستن در خانه خداست، چون برخی موارد بر معتكف حرام می شود و اگر انجام شود باید كفاره داده شود، پس نبایستی با غفلت و بی توجهی شروع و ادامه پیدا كند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزكوه تصریح كرد: اعمال معتكف، فكر معتكف، عبادت معتكف و . . . باید در جهت كمال و رشد معنوی و الهی باشد كه اگر این گونه شد ارزش پیدا می كند و در نتیجه تمام خواسته های او الهی می شود.

تهرام/8142/1457/