۱۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۰۱
کد خبر: 80167208
T T
۰ نفر
مردم توصيه هاي بهداشتي براي پيشگيري از تب كريمه كنگو را جدي بگيرند

اراك - معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي اراك و رييس مركز بهداشت استان مركزي از مردم خواست تا توصيه هاي بهداشتي پيشگيرانه در مورد بيماري تب كريمه كنگو را جدي بگيرند.

دكتر 'بابك عشرتی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تب كریمه كنگو بیماری خون ریزی دهنده ، خطرناك و كشنده است و با توجه به مشاهده مواردی از این بیماری در استان های مختلف، انجام توصیه های بهداشتی و مراقبتی در جلوگیری از اشاعه آن ضروری است.

وی اظهار كرد: یكی از اقدامات پیشگیرانه موثر در خصوص بیماری تب كریمه كنگو، نگهداری 24 تا 48 ساعته گوشت تازه در یخچال قبل از مصرف است.

رییس مركز بهداشت استان مركزی خاطر نشان كرد: عفونت ویروسی احتمالی تب كریمه كنگو با نگهداری طولانی مدت گوشت تازه در یخچال به دلیل اسیدی شدن محیط گوشت از بین می رود.

دكتر عشرتی توضیح داد: تب كریمه كنگو از بیماریهای مشترك بین انسان و دام است كه این بیماری در نشخواركنندگان شیوع پیدا كرده و بدون هیچ علایمی از طریق مصرف گوشت تازه به انسان منتقل می شود.

وی یادآور شد: تب ویروسی كریمه كنگو كه از طریق گزش كنه و یا ترشخات خونی آلوده قابل انتقال است در صورت واردشدن به بدن انسان منجر به مرگ می شود.

رییس مركز بهداشت استان مركزی عنوان كرد: این بیماری به شدت مسری و واگیردار است و شاغلان حوزه دامپروری،كاركنان بهداشتی و درمانی در تماس با افراد بیمار، بیشتر در معرض مخاطرات و آسیب احتمالی آن قرار دارند.

دكتر عشرتی توصیه كرد: مردم باید از گوشت های تایید شده توسط دامپزشكی استفاده كنند و قطعه قطعه كردن گوشت تازه پس از یك شبانه روز نگهداری در یخچال بهتر است با دستكش، ماسك و عینك انجام شود.ك/3

560/559