حماس و جهاد اسلامي بر مقاومت برابر اشغالگران تاكيد كردند

تهران - در چهل و پنجمين سالروز شكست اعراب در جنگ شش روزه با ر‍ژيم صهيونيستي در خرداد سال 1967 ميلادي،جنبش حماس و جهاد اسلامي بطور جداگانه با صدور بيانيه هايي برگزينه مقاومت برابر اشغالگران صهيونيست تاكيد كردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم،جنبش حماس در بیانیه ای تاكید كرد مقاومت تنها گزینه اصیل ملت ما برای بازپس گیری حقوق از دست رفته و سرزمین اشغال شده خود است .

حماس تاكید كرد:ما از یك وجب از خاك فلسطین چشم پوشی نخواهیم كرد هر قدر كه زمان به درازا بكشد.منطقه درحال بیدار شدن است.این به آن معناست كه جانفشانی و مقاومت ملت فلسطین در حال ثمره دادن است .

حماس با اشاره به اینكه قدس درحال گذر از خطرناك ترین مرحله در تاریخ خود است اظهار داشت:ما هم اكنون شاهد تلاش پیگیر رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی این شهر مقدسیم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به همین مناسبت با صدور بیانیه ای از تقویت مقاومت به عنوان ضامن حفظ و حمایت از بیت المقدس نام برد.

جهاد اسلامی خاطرنشان كرد:با توجه به تحولات بیت المقدس و فلسطین اشغالی تمام جهان اسلام باید برای رویارویی با طرح صهیونیسم به پا خیزد . مسلمانان باید پرچم حق و آزادی را برافراشند.

از سوی دیگر به همین مناسبت صدها فلسطینی روز سه شنبه در نوار غزه دست به راهپیمایی زدند و با سر دادن شعارهایی خواستار وحدت میان تمام جریانهای فلسطینی شدند .

آنها درجریان اعتراض های خود بیانیه ای صادر و به دفتر سازمان ملل در غزه تسلیم كردند.

گروههای فلسطینی شركت كننده در راهپیمایی بر مقاومت به عنوان تنها و بهترین راه از بین رفتن اشغالگری و بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و كاشانه خود تاكید كردند .

مترجمام ** 1487 **