۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۳۶
کد خبر: 80186006
T T
۰ نفر

چند خبر كوتاه از حوزه راديو و تلويزيون

۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۳۶
کد خبر: 80186006
چند خبر كوتاه از حوزه راديو و تلويزيون

تهران - 'احسان عليخاني' از مجريان تلويزيوني بزودي مجموعه نمايشي 'در همين نزديكي' را براي پخش در سال آينده در 26 قسمت 25 دقيقه اي توليد مي‌كند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، این مجموعه نمایشی شامل داستان های مستند و واقعی است كه در شهرهای مختلف كشور تصویربرداری می شود و از حضور بازیگران بسیاری نیز بهره خواهد برد.

موضوعات این مجموعه كه مراحل تحقیق را پشت سر می‌گذارد، برگرفته از داستان های واقعی است.



** شبكه جهانی 'الكوثر' در حال تولید برنامه‌ای با هدف معرفی حافظان كل قرآن كریم است كه 'مهد قرآن' نام دارد و قرار است در 26 قسمت 15 دقیقه ای تولید شود؛ این برنامه به معرفی حافظان كل قرآن در رده سنی زیر 18 سال در هفت استان كشور می پردازد.



** روایت رمان 'شطرنج باز' این هفته در برنامه رادیویی 'كتاب شب' از رادیو تهران پخش می‌شود.

رمان 'شطرنج باز' نوشته برتینا هنریش رمان نویس و فیلمنامه نویس آلمانی را سمانه حنیفی به فارسی برگردانده است.



** شبكه مستند سیما تابستان امسال، به پخش سری جدید مجموعه 'نردبان' می پردازد؛ علاوه بر تغییر دكور و فضا، این برنامه شامل بخش‌های جدیدی از جمله 'برشی از یك مستند'، 'ساختار حقیقت' و ' پله اول' خواهد بود.



** شبكه مستند سیما در این هفته از 27 خرداد ماه تا اول تیر ماه، هفته فیلم 'فرهاد مهرانفر' را در قالب برنامه 'شب‌های مستند' برگزار می‌كند.

'بچه گرگ‌های بام گیلان'، 'بره ها در برف به دنیا می‌آیند'، 'ریشه ها'، 'دیلمان، بهشت گمشده'، 'نوسال' و 'درخت جان' آثار این هنرمند هستند كه این هفته از شبكه مستند پخش می‌شوند.



** شبكه تهران برای عید مبعث برنامه های متنوعی را تدارك دیده است كه می توان به

'رد پای باران'، آغاز پخش مجموعه طنز 'میهمانان ویژه' و مسابقه 'گوی طلایی و ردپا' اشاره كرد.



** فیلم تلویزیونی 'بن بست یلدا' فردا(یكشنبه) از سیمای بوسنیایی شبكه سحر پخش می‌شود؛ این فیلم به كارگردانی عباس رنجبر محصول گروه كودك و نوجوان سیمافیلم است.



** معصومه جدلی تهیه كننده برنامه 'گلبانگ' رادیو ایران اعلام كرد كه این برنامه در روز مبعث پیامبر اكرم(ص) چندین سرود و ترانه را با موضوع بعثت پیامبر اكرم(ص) پخش می‌كند؛ گویندگی ' گلبانگ ' را مریم نشیبا از پیشكسوتان گویندگی رادیویی بر عهده دارد.



** به مناسبت مبعث پیامبر اكرم(ص) خاطرات نگفته گروه اعزامی هنرمندان به مدینه و مكه مكرمه در برنامه 'كوچه رادیو' گفته می شود؛ آزاده نامداری، گلاره عباسی، هومن حاج عبداللهی، منصور ضابطیان، اندیشه فولادوند، امیرحسین رستمی، محمدرضا احمدی، حمیدرضا نیكخواه و دیگر هنرمندان صدا و سیما از جمله افرادی هستند كه در این روز به بیان خاطرات خود از سرزمین وحی می پردازند.



** مجموعه تلویزیونی 'بزم سخن' (مسابقه سخنرانی دانش آموزان هندی) از سیمای اردوی شبكه جهانی سحر در حال پخش است كه در 26 قسمت 20 دقیقه ای در كشور هند تولید شده است.

فراهنگ ** 2025 ** 1071