۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۲۱:۲۲
کد خبر: 80186549
T T
۰ نفر

افكار والاي شهيد بهشتي بايد در جامعه جاري شود

۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۲۱:۲۲
کد خبر: 80186549
افكار والاي شهيد بهشتي بايد در جامعه جاري شود

مهاباد - رييس دادگستري مهاباد گفت: شهيد بهشتي داراي افكار والايي بود كه بايد به آن توجه شده و در بين مردم جاري و ساري كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'غلام حیدر هاشم زاده'، روز شنبه در نشست اعضای ستاد هماهنگی هفته قوه قضاییه و شهدای هفت تیر افزود: شهادت آیت الله بهشتی و 72تن از یارانش در تثبیت نظام جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشت.

وی اظهار داشت: استكبار جهانی با نقشه های شوم و توطئه های مختلف می خواست نظام جمهوری اسلامی را متزلزل كند اما با به شهادت رساندن آیت الله بهشتی و یارانش نه تنها به هدفش نرسید كه موجب اتحاد بیشتر مردم ایران و تثبیت انقلاب نیز شد.

وی گفت: یكی از اصولی كه باید در برنامه‌ریزی‌ها به آن توجه شود آشنا كردن مردم با احكام اجتماعی است و هفته قوه قضائیه بهترین فرصت برای این كار است.

هاشم زاده تاكید كرد: در ایام بزرگداشت هفتم تیر باید سیره عملی شهید بهشتی در بین آحاد جامعه تبیین شود و تنها اتكا به نصب بنر در خور شان این شهدای بزرگوار نیست.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مهاباد نیز اظهار داشت: دشمن با شناختی كه از اهداف و ایده های شهید بهشتی و یارانش داشت در یك عملیات تروریستی آنها را به شهادت رساند اما اهداف آن شهید بزرگوار همچنان دنبال می شود.

'باباخان اسكندری' افزود: ایجاد تشكیلات، كادر منظم و بینش اسلامی از برنامه های آیت الله بهشتی بود كه دشمن به همین دلیل آن شهید بزرگوار را به شهادت رساند.

وی اضافه كرد: شهدای هفتم تیر از سیمای انسان های مومن برخوردار بودند كه در راه خدا از هیچ گونه تلاش و كوششی فروگذار نبودند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مهاباد افزود: عمل به سیره و روش شهید بهشتی نباید در جامعه فراموش شود.

وی گفت: خون شهدای هفتم تیر نظام انقلاب اسلامی را بیمه كرد و آن چیزی كه سبب تعالی شهدای هفتم تیر شد، اخلاص و ایمان آنها بود.

غباررویی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا، دیدار قضات با زندانیان، دیدار مردمی رییس دادگستری و دادستان مهاباد در مسجد 'حاج احمد' و برگزاری آیین گرامیداشت شهید آیت الله بهشتی در مسجد جامع مهاباد در روز هفتم تیر از مصوبات این نشست بود.

7512/645