۲۸ خرداد ۱۳۹۱، ۲۳:۲۰
کد خبر: 80188225
T T
۰ نفر

مبعث رسول اكرم (ص) عيد بزرگ نجات بشريت

۲۸ خرداد ۱۳۹۱، ۲۳:۲۰
کد خبر: 80188225
مبعث رسول اكرم (ص) عيد بزرگ نجات بشريت

زاهدان – عشق از افلاك فرو ريخت، خورشيد از شرق حرا پرتو افكند و آواي 'اقرا باسم ربك...' فرشته در غار طنين انداز شد، احمد (ص) به امر پروردگار خود لبيك گفت و به اذن او چراغ هدايت پرنورتر از گذشته در جهان شعله كشيد.

سلام بر بعثت، بهاری ترین فصل گیتی و شكفتن گل سرسبد بوستان رسالت كه گلهای ایمان در گلستان جان انسان شكوفا شدند.

سلام بر مبعث، عید بزرگ نجات از حیرت و سرگردانی، عید ختم ناامیدی، عید تمایز عدل و ظلم، عید بیداری و تعهد و عید هدایت كه پیام خیزش انسان از خاك به افلاك رفت و همه ارزشها در صحنه حیات بشر ظهور كردند.

مبعث روز تكوین آیه های رسالت است، روز تجلی رحمت الهی، روزی كه با بعثت حضرت رسول اكرم (ص) نور الهی در جهان درخشید و راه رستگاری و سعادت انسان ها مشخص شد.

سالهای مدیدی مردم جهان بویژه سالكنین جزیرة العرب از نور مستقیم خورشید نبوت دور گشته و در تاریكی جهل و خرافات غوطه‌ می‌ خوردند، از گردابی بیرون آمده و در گردابی دیگر فرو می‌ رفتند و آلودگی به اشرافیت، غارتگری، قساوت، تعصبات نژادی، قبیله‌ای، مادیگری و بت پرستی فضایل اخلاقی آنان را پایمال كرده بود.

رسول خدا (ص) در روز 27رجب المرجب در مكه مكرمه به پیامبری مبعوث شد و دعوت انسانها به خدا را آغاز كرد و سالها بعد در مدینه حكومت اسلامی را تشكیل داد و بت پرستان را به مبدا آفرینش هدایت كرد تا از كردار زشت برحذر باشند و در مسیر درست حركت كنند تا به پرورگار خویش نزدیك شوند.

مبعث رسول اكرم (ص) با نهضت معنوی آغاز شد و انقلابی در جهان بشری ایجاد كرد كه دامنه آن تا به امروز تداوم داشته و دارد و بعثت حضرت محمد مصطفی (ص) دینی را ترویج داد كه پایه های ظلم را در هم كوبید.

مبعث در طول تاریخ تنها فرهنگی بوده است كه در برابر همه ستمگری ها و زورگویی های حاكمان ایستادگی كرده است و آنان كه پیروان مكتب بعثت و دین اسلام بودند در برابر فرعونیان زمان بپاخاسته اند كه نمونه بارز آن را می توان اكنون در كشورهای مصر، لیبی و تونس مشاهده كرد.

اگر امروز توهین به ساحت پیامبر (ص) بر زبان كافران جاری می شود و دل مسلمانان را آزرده می سازد، ترفند دشمنان دشمنان به دلیل هراسشان از جهان شمولی مكتب بعثت نبی است.

اگر دشمن امروز در صدد بازی‌های سیاسی برآمده و هرازگاهی به عناوین مختلف مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می دهد، به دلیل آن است كه مكتب بعثت پیامبر در همه جهان گسترش یافته است و گروه گروه از آزادیخواهان به اسلام گرایش پیدا می كنند.

هر ساله با فرا رسیدن عید مبعث رسول اكرم (ص) ایران اسلامی غرق در نور و شادی می شود و به تبع آن مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان جشن هایی را در اماكن مذهبی، تكایا، مساجد و حسینیه ها برگزار می كنند.

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با آذین بندی و چراغانی خیابانها، معابر، مساجد و شركت در مراسم جشن ارادت خالصانه خود را به خاتم الانبیا حضرت محمد بن عبدالله (ص) نشان می دهند.

مسلمانان اهل تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان عید مبعث حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را با رویكرد اتحاد و همدلی هرچه بیشتر در مساجد و حسینیه‌ های این استان جشن می ‌گیرند./4

7315/7437