۳۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۲۲
کد خبر: 80191101
T T
۰ نفر
بوي بد تصفيه خانه هاي استان اصفهان به دليل فرسودگي تاسيسات است

اصفهان- معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب اصفهان گفت: بوي بد تصفيه خانه هاي فاضلاب اين استان به دليل نزديكي شهرها به تصفيه خانه ها و فرسودگي تاسيسات آنهاست.

'مجتبی قبادیان' روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای حفاظت از محیط زیست و كاهش نگرانی های مردم نسبت به بوی تصفیه خانه های فاضلاب در برخی از نقاط استان، مطالعات و اقداماتی برای بهبود آنها انجام شده است.

وی افزود: از جمله اقدامات مذكور پوشش لاگن های بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب نایین، ساخت و افزایش هواده های تصفیه خانه های سپاهان شهر، تغییر هوادهی تصفیه خانه های جنوب از سطحی به عمقی، پوششی كردن ایستگاه های پمپاژ و استخرهای هضم لجن در تصفیه خانه های شمال استان است.

به گفته وی، برنامه ریزی برای ساخت آشغال گیر و دانه گیر در تصفیه خانه فاضلاب شهرضا، خرید و نصب سیستم آبگیری لجن در تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر، گندزدایی پساب تصفیه خانه های فاضلاب شمال و جنوب اصفهان، شاهین شهر و قهدریجان از دیگر اقدامات این شركت به شمار می رود.

وی، ساخت مودول دوم تصفیه خانه های شرق اصفهان با جمعیت تحت پوشش 250 هزار نفر، برنامه ریزی برای كاهش دبی در حدود 800 لیتر بر ثانیه از تصفیه خانه جنوب و انتقال آن به تصفیه خانه شرق از طریق خط انتقال خیابان بلال اصفهان را از دیگر اقدامات این شركت عنوان كرد.

معاون بهره برداری شركت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: توسعه فضای سبز در اطراف تصفیه خانه های فاضلاب به خصوص در تصفیه خانه های فاضلاب شمال و شرق اصفهان از دیگر طرح های در حال اجرای این شركت عنوان كرد.

قبادیان اظهارداشت: در زمان حاضر20 تصفیه خانه در مدار بهره برداری قرار دارد كه از روش های مختلفی مانند لجن فعال، بركه های تثبیت و لاگن های هوادهی استفاده می كنند.

وی میانگین جمع آوری خدمات فاضلاب در شهر اصفهان 93 درصد، كل استان 65 درصد و در سطح كشور را 35 درصد عنوان كرد و گفت: استان اصفهان مقام اول كشور را در جمع آوری و تصفیه فاضلاب دارد.

ت/50/7143/1011