۳ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۸
کد خبر: 80195504
T T
۰ نفر
سرپرست شركت آبفا فارس : سرانه مصرف آب در فارس بيشتر از حد متعارف است

شيراز- سرپرست شركت آب و فاضلاب استان فارس گفت : در حالي كه مجامع بهداشتي جهاني سرانه مصرف 150 ليتر در شبانه روز براي هر نفر را در نظر گرفته است هر شهروند در فارس 251 ليتر در شبانه روز آب مصرف مي كند كه فراتر از ميزان استاندار و متعارف است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، مهندس محمد علی قلندری روز شنبه همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متاسفانه هر روز دسترسی به منابع آب در شهرها مشكل تر می شود و این موضوع لزوم صرفه جویی بیشتر و مصرف بهینه را گوشزد می كند .

سرپرست شركت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینكه برخی از شهرهای استان فارس در شرایط دشوار برای تامین آب آشامیدنی قرار دارند گفت : شهرهای خرامه ، حاجی آباد ، وراوی و باب انار در شرایط مناسبی برای تامین آب قرار ندارند و مطالعات لازم برای حفر چاه و تامین آب شرب برای این شهرها انجام شده است .

مهندس قلندری گفت : طی سال گذشته شركت آبفا استان فارس برای تامین آب اشامیدنی مردم در شهرهای مختلف 28 حلقه چاه در منابع آهكی حفر و 19 حلقه را تجهیز كرده و در مجموع 439 لیتر بر ثانیه به آب استحصال شده برای توزیع در شهرهای فارس افزوده است.

وی ادامه داد : همچنین برای ذخیره سازی مناسب آب ، شركت آبفا فارس در سال گذشته اقدام به احداث هفت مخزن ذخیره آب با ظرفیت 22 هزار و 500 متر مكعب كرده است .

وی اضافه كرد : در زمینه اصلاح شبكه های توزیع سال گذشته 114 كیلومتر از شبكه ها اصلاح شده و 216 كیلومتر از شبكه ها نیز تعویض و 90 كیلومتر شبكه انتقال نیز احداث شده است . ك/2

677 /675